Igen, itt az új peccs - 1.0.1.217 - és nem is akármilyen...
Hadd idézzem hozzávetőleges fordításban Dennis Shirk Firaxis producert:
A mostani peccs a játék jelentős kiegyensúlyozását célozza meg.
Ha már jelentkezünk ezzel, következzen néhány gondolat,
milyen további javításokat tervezünk a kiegyensúlyozásban.
A mostani peccsben az a cél, hogy egyenlő eséllyes induljanak
a Széles (sok kisebb város) és a Magas birodalmak (kevés nagyobb város).
A peccs sok változást hoz a játék gazdasági szabályaiban.
Változik a városok közötti távolság, az épületek hatása,
a Liberty és a Tradition társadalompolitka ágak
– ezek a legjelentősebb módosítások.
Úgy látjuk, most a Magas birodalmak akár késői korokban is
felveszik a versenyt termelésben és tudmányban a Szélesekkel.
Változtattunk a terepmezőkön is, ahogy ezek épületekkel valő összefüggésein is. Könnyebb lesz építkezni, főleg, ha kihasznáható nyersanyagok is vannak
a város körül.
Javítjuk, ahogy eddig is tettük,
a játék tempóját, a diplomáciát, a gépi intelligenciát, a körök hosszát, stb.
A jövő témái:
harc, multi játék, késői korok TP ágai, csodák, népek egyéni bónuszai, stb.
Továbbra is követjük a rajongók véleményeit, meglátásait.
Közösen együtt – a közösség, a tesztelő és a fejlesztők –
csakis nyerő csapat lehetünk a civ5 számára!
És akkor most következzék a változások listája (hosszú lesz):
JÁTÉKMOTOR
- jelentősen gyorsabb AI körök
- láthatatlan folyók normális megjelenítése
- memória túlcsordulás megelőzése (kezelőfelület: textúra rajzolás miatt volt)
- memória túlcsordulás megelőzése (DLL: „Args system” miatt volt)
PROGRAM LEFAGYÁS/KIDOBÁS
- kódok javítása
KEZELŐFELÜLET
- Harci jelentés, ha város támad egységet
- Új diplo státusz: „Denuciál”, az adott körben,
amikor a gép éppen megutálja a játékost - A vízreszállt egységek többé nem látszanak szuper-erősnek
- A játékos figyelmeztetést kap, ha a megtámadni készült városállam
egy erős nép védelme alatt áll
JÁTÉKMENET
- Telepes nevelésénél ne legyen előnyös hatása a felesleges élelemnek
- A városállamok most észlelik, ha teljesül az „építs nekem utat” küldetés
- Az aranykor most +20% termelést ad a városoknak, nem +1 kalapácsot mezőnként
GÉPI STRATÉGIA
- A gép nem fog túl sok légelhárítás egységet termelni
- Városállamok nem csinálhatnak Manhattan-tervet
- A gép az ellenég haderejénél figyelembe veszi annak pénztartalékát is
- A gép az ellenség erejénél a promóciókat is figyelembe veszi
GÉPI DIPLOMÁCIA
- Nem lesznek sorozatban jövő „megutálunk valakit mind” jelenség,
a gép most mindig a saját viszony-szintjét veszi alapul ahhoz,
hogy megutáljon valakit vagy sem - A denunciálás (utálat) 50 körig tart
- A deklarált barátság (is) 50 körig tart
MODDOLÁS
- Különböző társadalompolitika elemekkel kapcsolatos támogatások
- Az online panel kijelzi az összes letöltések számát, a kezdetektől fogva
- Ha klikkelünk egy online modra a keresőben,
most listában lehet választani verziók közül - Modderek számára vonal-kontroll grafikonok, stb készítéséhez
MULTI-JÁTÉK
- Lehet játszani a DLC népekkel (ovasod, Rameau? :))
- Új térképfajták: Ring, Skirmish, Ancient Lake
HIBA-JAVÍTÁSOK
- Javítás: ha a gép megutál egy játékost, ne jelezze a viszonyt „barátinak”
- Javítás: Ai látható viselkedés és szóhasználat megfeleljen a viszonynak
- Javítás: egyebek
EGYENSÚLY VÁLTOZTATÁSOK
SZABÁLYOK
- Városok között 3 mező távolság kell (eggyel több, mint eddig) (!),
hacsak nem tengervíz választja őket el egymástól - A város most csak 1 ingyen termelést kap és nem kap pénzt
(mindkettő eggyel csökkent) - A kereskedelmi utak a főváros népességétől függő termelés változik:
a kis kapcsolódó városok csak kevés pénzt adnak - A felesleges élelemből csak max. 3 termelés jöhet telepes nevelésénél
- Szövetséges tengeri városállam a fővárosnak 3 élelmet ad, nem 4-et
- Egész játékra kiterjedő termelési és fenntartási költség kiegyensúlyozás
ÉPÜLETEK
- Új épület: Vízvezeték: népességnövekedéskor az élelemraktár 40%-ig tele van
- Palota: erősebb: 3 arany, 3 kalapács
- Magtár: olcsóbb, és +1 élelem gabona, szarvas vagy banán mező esetén
- Piac és Bazár: +2 aranyat ad (és +25% pénzt)
- Műhely: +2 kalapács, a bónusz 15%-ra csökkentve,
cserébe viszont minden termelésre adja - Istálló: olcsóbb, +1 kalapács Birka/Tehén/Ló esetén,
és építhető Birka vagy Tehén mező meglétekor is - Világítótorony: olcsóbb, +1 élelem Hal esetén
- Vaskohó: kevesebb, +8 kalapács, de korábban elérhető
- Gyár: kell hozzá Műhely, +3 kalapács, de csak 25% termelési bónusz,
viszont 2 specialista helyet ad (1 volt) - Neukleáris és Naperőmű: kell Gyár, de most +35% termelési bónusz, és +4 kalapács,
vagy az egyik, vagy a másik erőmű lehet a városban - Kórház: +5 élelem (de nem tölt meg raktárat), kell Vízvezeték
- Fegyverkovács: +1 kalapács minden egyes vaslelőhely után
- Fegyverraktár: fenntartási költség csak 2 arany
- Kolosszeum: csak 3 boldogság, fenntartási költség csak 2 arany
- Színház: csak 4 boldogság
- Kolostor: NINCS fenntartási költség
- Kert: fenntartási költség csak 1 arany
- Csillagvizsgáló: NINCS fenntartási költség
- Opera: csak +4 kultúra, fenntartási költség csak 2 arany
- Köziskola: nincs Híres ember pont
SPECIALISTA MÓDOSÍTÁSOK
- Templom: -1 Művész
- Sárpiramis templom: -1 Művész
- Opera: +1 Művész
- Bank: -1 Kereskedő
- Szatrapa udvar: -1 Kereskedő
- Tőzsde: +1 Kereskedő
- Csillagvizsgáló: -1 Tudós
- Egyetem: +1 Tudós
- Kert: -1 Művész
- Laboratórium: -1 Tudós
- Köziskola: -1 Tudós
MEZŐFEJLESZTÉSEK/UTAK
- Vasút bónusz csak +25%
- A drágakő/arany/ezüst/márvány bánya eggyel kevesebb extra aranyat ad
- A halászhajó +1 élelem, nem arany
- A halászhajó +1 arany, ha megvan a Compass tech
- A szarvas mezőn meglévő tábor termelést ad, nem élelmet
- A cukorültetvény nem ad plusz élelmet
- A kerekedőhelyek 2 helyett 1 aranyat adnak (!),
akkor adnak 2-t, ha van Economics tech - A kerekedőhelyek és a tábor +1 aranyat ad, ha van Economics tech
- A fakitermelés +1 kalapács, ha van Scientific Theory tech (nem pedig Steam Power)
- A bánya és a kőfejtő +1 kalapács, ha van Chemistry tech
- Az ültetvény és a karám +1 élelem, ha van Fertilizer tech
- A kút és a tengeri kút +3 kalapács (+1 volt)
- Az Akadémia 6 tudományra nőtt
- Az Emlékmű 6 kultúrára nőtt
- A manufaktúra 4 kalapácsra nőtt
TÁRSADALOMPOLITIKÁK
- Tradition: a kulturális határnövekedés költségének csökkentése
a nyitó politikához került. A csökkenés a játék során egyre erősebb.
A nyitó politika ad +3 kultúrát is a fővárosban. - Aristocracy: a csoda-bónusz csak 20%
- Legalism: az első négy városodban ad egy ingyenes kultúra épületet
- Oligarchy: várost őrző egységeknél nincs fenntartási költség,
és az egységgel ellátott város +100 tüzérségi támadóerőt kap. - Landed Elite: +15% növekedés, és +2 élelem városonként
- Monarchy: +1 arany és -1 boldogtalanság a fővárosban minden két népesség után
- Liberty: +1 kultúra körönként minden városban
- Collective Rule: telepes nevelés +50%, ÉS egy ingyen telepes a főváros közelében (!)
- Citizenship: munkás nevelése +25%, ÉS egy ingyen munkás a főváros közelében (!)
- Representation: Minden új város a normálisnál 33%-al kevesebbel növeli
a TP politikák kultúrköltségét, és ad egy Aranykort is - Order: csak 15% termelési bónusz
- Meritocracy: minden fővároshoz úttal csatlakozó város után fél pont boldogság,
és egy tetszőleges Híres ember jelenik meg a fővárosnál
NYERSANYAGOK
- A Hal csak +1 élelem (de lehet imét +2, ha van Világítótorony)
- A Márvány csak +20% termelés bónusz a csodákhoz (+25% volt)
TECH
- Megemelt tech-költségek
(korai korszakokban csak kicsit, modern korban közel duplája) - A fűrésztelep a Constrauction-hoz került
- A hídépítés visszakerült az Engineering-hez
- A Vaskohó a Machinery-hez került
EGYSÉGEK
- A halászhajó drágább lett
- A telepes 25%-al drágább lett
CSODÁK
- A Kolosszus több nem avul el
- Az Angkor Wat most 25%-al teszi olcsóbbá a mezők árait (az egész birodalomban)
SPECIÁLIS NÉPI BÓNUSZOK
- Chu-ko-nu: 10 helyett 9-es erő
- Aztékok: dupla annyi kultúra a megölt egységek után
- Krepost: most 25%-al teszi olcsóbbá a mezők árait (az adott városban)
- Papírkészítő: csak +2 arany, de nincs fenntartási költség
TÉRKÉPGENERÁTOR
- Olaj: többet ad egy lelőhely
- Uránium: legalább 2-t ad egy lelőhely
- Szarvas: kevesebb lesz jeges vidéken
- Birka: jobban szét lesz szórva
- Gabona: síkság (plains) mezőn kevesebb lesz
- Tehén: több lesz, ahol sok a fű a kezdéskor, ott akár kettő is lehet