HTML

Civilization V - egy rajongó szemével

2010 végére kijön kedvenc játék-sorozatom, a Sid Meier's Civilization ötödik darabja. Ezzel kapcsolatban szeretnék itt írni: infókat, gondolatokat.

Friss topikok

Linkblog

Üdv! Itt Jon Shafer jelentkezik!

2010.10.12. 11:48 :: dylan73

A civ5 megjelenése óta első alkalommal jelentkezett a főtervező, Jon Shafer!

És mindjárt érdekessekt is mondott:
egyrészt, hogy jönnek komoly javítások (patches),
másrészt beszélt az AI-ról, azaz, hogyan játszik a gép...

Íme:

 

A javításokról (patches)

http://www.quartertothree.com/game-talk/showpost.php?p=2413263&postcount=3639

 

Üdv, mindenkinek!

Egy gyors helyzetjelentés.
Elnézést, hogy mostanában nem voltam itt, de sokat voltam távol úton.

Több dolog is van, amit szeretnénk javítani a Civ5-tel kapcsolatban.
Mióta visszajöttem, időm legnagyobb részében a kezelőfelületen dolgoztam,
főleg azon, hogy több információ legyen elérhető a játékos számára.
Ezek a változtatások majd a pár héten belül megjelenő nagy frissítésben lesznek benne.
Az is tervbe van véve, hogy alaposan átírjuk a diplomácia rendszerét,
és noha most még részletekről nem beszélhetek, azt hiszem,
ezt mindenki fejlődésként fogja majd értékelni.
Ezt még később ebben az évben adjuk hozzá a játékhoz.
Szintén lesz egy sor AI fejlesztés is.

Köszönet minden vásárlónak, aki megvette a játékot
– mindenképpen az a terv, hogy folyamatosan javítsunk a játékélményen.
Most a játék nem tökéletes, de jónak ítéljük az eddigi alapokat, és azt várjuk,
hogy a Civ5 megállja majd a helyét a többi, a piacon lévő játékkal szemben,
és idővel egyre jobb lesz. Biztosíthatok mindenkit, hogy amíg csak ez lehetséges,
dolgozni fogok a Civ5-ön.

Jon
 

 

A gépi játékosról

http://www.quartertothree.com/game-talk/showpost.php?p=2413267&postcount=3641

Csak hogy világossá tegyek pár dolgot:
Prince fokozaton a gép szinte teljesen az ember-játékossal azonos szabályok szerint játszik.
Kap egy egészen kicsi árengedményt az egységek vételi és fenntartási költségénél,
de nagyjából ez minden. Nem csal az építésnél, pénztermelésnél, boldogságnál,
bábkormányoknál, kutatási egyezményeknél, látótávolságnál, harci esélyeknél,
vagy más egyébnél.
Vannak alapinformációi más játékosok katonai erejéről, de nem több,
mint ami a játékosnak is rendelkezésére áll a demográfia ablakban.

Még egy szó azoknak, akik az XML fájlokat böngészik:
Van egy csomó olyan, ami a Civ4-ből maradt meg, és sosem törődtünk velük,
mások pedig helytelen képet adnak arról, milyen hatásokkal kell számolni
az eltérő nehézségi fokoknál – így senki ne vegye szentírásnak, ami ott áll!
Az AI stratégia fájlokban szereplő értékek arra szolgálnak,
hogy irányítsák az AI preferenciákat, és semmi közük nincs a bonuszokhoz.

Ha úgy tűnik, hogy az AI-nak sokkal több városa/boldogsága/egysége van,
mint az ember-játékosnak, ez pusztán annyit jelent,
hogy az AI jobban összpontosít a játék ezen elemeire, mint az ember
(talán túlzásba is viszi ezt, a termelés és a pénz rovására).
A jövőben az egyik célunk az, felkutassuk és javítsuk
a legjelentősebb és legnyilvánvalóbb AI hiányosságokat.
A Civ5-tel megjelenő új szabályok igen nagy kihívást jelentenek az AI számára,
ezért aztán a lehető legtöbb időt szenteljük a játéknak erre a vonatkozására.

 

 

Az AI csalásáról

http://www.quartertothree.com/game-talk/showpost.php?p=2413576&postcount=3653

http://www.quartertothree.com/game-talk/showpost.php?p=2413588&postcount=3656

Magasabb nehézségi fokozatokon a gép bonuszt kap termelésben és olyan dolgoknál,
mint az egységek, épületek, stb. gyártása, illetve olcsóbb neki pár dolog,
mint a fenntartási költség, de nem megy neki „ujjcsettintésre” a dolog,
nem lehet neki minden mindenkor.
A nehézségi fokozat nem befolyásolja azt, hogy be kell tartania a szabályokat.
Ha a gép kötött egy kutatási egyezményt valakivel, akkor megvolt erre a pénze
(legalább egy kör ideig): ezt megszerezhette egy másik játékostól, romból,
vagy mert felszámolt egységet, vagy mert nem jött össze neki egy csoda
(amire szeret hajtani).
De mindig legális a dolog.

A gép ténylegesen veszít egységet úgy, hogy felszámolja őket,
de ez lassan történik meg (ahogy az embernél is).
Azt gondolom, itt pszichés hatás is közrejátszik.
Ha az ember veszít el egy egységet, ezt azonnal észreveszi,
és általában hamar korrigálja a helyzetet.
A gép egyszerűen csak kitart, míg a dolgok jobbra nem fordulnak (vagy nem).
Az is tény, hogy a gép mindig a legelmaradottabb egységet számolja fel,
amiből következik, hogy a fronton lévő erős AI egységek nem fognak eltűnni.
Amennyiben a gépnek sok egysége van és fogy a pénze,
rendszerint rengeteg egysége van, ami azt jelenti, hogy némi időbe telik,
míg az összes extra egységét felszámolja.

Az AI legjobban kidolgozott része jelenleg, ahogy a boldogságot kezeli.
Mindent elkövet, hogy a boldogság határ felett maradjon.
Erősen hajt a luxuscikkekre, hamar kereskedik velük, ha van feleslege
(és kedveli azokat a többi játékosokat, akiknek van feleslegük),
kolosszeumokat épít, szinte mindig boldogságot adó politikát választ, és így tovább.
Amint a gép boldogtalanságba csúszik (de még nem nagyon erősbe),
felhagy a terjeszkedéssel, hogy megelőzze a helyzet további romlását.
Mivel az AI népek csak ritkán boldogtalanok, ritkán kell hátrányt elszenvedniük a harcban.

Az előbb említettek ellenére, a gép mégis általában az ember mögött marad
a népességet tekintve. Nem képes olyan finoman kezelni a paramétereket,
ahogy az ember, és nem képes olyan nagy élelemtöbbletet felhalmozni, mint az ember.
Ez a népességbeli elmaradás aztán a játék későbbi részében meglátszik az AI-n,
mert általában elmarad technológiában és nincsenek igazán erősen termelő városai.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://civ5.blog.hu/api/trackback/id/tr552364994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása