HTML

Civilization V - egy rajongó szemével

2010 végére kijön kedvenc játék-sorozatom, a Sid Meier's Civilization ötödik darabja. Ezzel kapcsolatban szeretnék itt írni: infókat, gondolatokat.

Friss topikok

Linkblog

Civ NiGHTS - a Mod

2011.09.30. 13:49 :: dylan73

Hosszú idő után jelentkezem, remélem, érdekes anyaggal...

Civ NiGHTS - a Mod

Mindenekelőtt, íme itt lehet megtalálni:
 

a neten az oldalt róla: http://forums.civfanatics.com/forumdisplay.php?f=450
és a letöltendő anyagot: http://forums.civfanatics.com/downloads.php?do=file&id=16650

Ne felejtsük el rendesen követni a telepítési útmuutatást:
- Cache mappa kiürítése
- ModUser mappa kiürítése
- utána telepítés, ahogy egy modot kell...

És akkor...

A különbséget „zongorázni” lehetne, mondhatnánk, annyira más élmény a játék
az alap Civ5-tel és a Civ NiGHTS-szal. Véleményem szerint utóbbi javára.
A Civ NiGTHS egy, a Civ-en belüli ModBrowser mellett a Civfanatics-on is közzétett „mod”,
ami jelentősen átalakítja a játékot, noha ez első pillanatra nem is igazán szembeötlő,
hiszen itt is ugyanúgy a történelmet játsszuk, és ugyanúgy
első egységünk egy telepes és egy harcos…

A változások mindazonáltal jelentősek, kisebbeket és nagyobbakat is találunk,
és szinte új játékot kapunk így. Nem tudni, milyen lesz majd – ha lesz –
a civ5 hivatalos bővített kiadása, lesznek-e új játékelemek, javított gépi viselkedés stb.
– de az biztos, hogy a NiGHTS mod elhozott nekünk egyet s mást…

Új „boldogság” koncepció

Az alábbiakban magának Markusnak, a mod szerzőnek „blog”-írásából idézek részeket:

„Sokat játszottam a Civ5-tel, amikor kijött a játék, és azt találtam,
elég egysíkúan mennek a dolgok: mindig ugyanazt az utat követem a policy-vel,
a boldogság épületekkel... és a diplomácia is inkább nyűg volt.

Megvallom, nekem tetszett a Civ4 „helyi boldogság” koncepciója,
ami jutalmazta a város elhelyezkedését és egyéni városokat eredményezett.

Eszembe jutott: mi lenne, ha fordítanánk a dolgon, és a városok növekedése
az eredeti boldogtalanság helyett boldogságot adna?
Egyből érdekes lett a játékban minden, ami serkenteni volt képes a városaim növekedését…

Persze szükség van az egyensúlyra…
Hirtelen felfedeztem, hogy lehetséges boldogtalanságot rendelni a katonai egységekhez!
Némi kísérletezés után az vált be, hogy minden egység azonos boldogtalanságot eredményez.
Egy város 20, egy egység 5 pont boldogtalanságot jelent.
A lakosok pedig 1 boldogságot adnak – de csak az első 10 lakos egy városban!
További boldogságot a luxuscikkek jelentenek: 10-et. Vagyis 1 cikk elég 2 katonai egységhez,
illetve 2 cikk egy új városhoz… Különféle taktikák lehetségesek,
van, ahol sok az élelem, ott a lakosság lehet a boldogság forrása…

Vigyázni kell, legyen elég „plusz” boldogság, ha netán gyorsan fegyverkezni kell…

Ez a boldogság-mechanizmus „életet” vitt a játékba, minden új terep, körülmény
más és más élményt adott. Ismét megvolt a „csak még egy kört” érzés!

Nem mellesleg, az AI is jobban értékeli most a luxuscikkeket!

És akkor jöttek a további boldogság-elemek: az épületek, a csodák, természeti csodák.
Boldogságot adó épületre szükség van, mert lehet, hogy rossz a területi adottság,
viszont fontos, hogy ne az épület legyen a mindenképp ideális megoldás.

A természeti csodák sokat változtak nálam: nem adnak automatikusan boldogságot,
viszont adnak, ha határon belül kerülnek.”

Társadalmi politikai elemek (policies)

Szerzőnk ezt is átdolgozta, és a legfontosabb, hogy egyes elemek hatásai
fokozódnak bizonyos épületekkel összefonódva…
Kezdettől fogva választható bármelyik ág, ezzel szabadon alakíthatjuk birodalmunk stílusát…

Kulturális forradalom

Teljesen új elem: kultúrpontok gyűjtésével, csodák építésével
újra és újrainduló versenyben vehetünk részt, és amelyik nép nyer,
egy időre választhat egy államformát, annak előnyeivel és hátrányaival…

Tudomány-fa

A játék egyik fontos alkotórésze a jó és sikeres tech-fa.
Ennek alakítása is fontos része a modnak. Ismét Markust idézem:

“Rettentő nehéz volt összehozni egy normális tech-fát.
Azt hittem, egy-két óra alatt lényegében meg leszek vele. Nos, nem.
Nehéz belőni, hogy pl. az egyes egységek vagy épületek megfelelő időben legyenek elérhetők…

Mindenképp akartam, hogy a Klasszikus kor hosszabb legyen, például.
És hogy egy koron belül az egyes tech-ek tényleg különbözzenek egymástól.
Mindig igyekeztem élesben tesztelni, hogyan is állok a fával.

Azt hittem, kész vagyok már, de ekkor új probléma jött elő:
Egyes egységek túl hamar elavultak… újra kellett kezdeni előröl,
csak az egységekre koncentrálva.
Ez egyben az egész fa szerkezetének általános felülvizsgálatával is járt:
hogyan kapcsolódnak a tech-ek, milyen az egész ritmusa, kinézete.

Alapvető volt, hogy ne legyen egy ideális útvonal.

Fontos, hogy mostanra az AI is egész jól érti a fát, és kompetens a választásaiban,
merre haladjon a fán. És hogy tudjon lépést tartani a játékossal a történelemben,
akkor is, ha nem mindig választ tökéletesen – bármilyen ágon indul el a gép,
valamennyire korszerű lesz a hadserege.

Végül: Úgy érzem, jobb úgy a játék, ha egyszerre messzebb lehet látni
a fán az ablakban, ezért kisebbre vettem az elemek méretét.”

Egyebek helyett végszó

Vannak egyéb változások és finomságook is...
de ezek felfedezését az olvasóra bízom, tessék játszani a moddal!

Ezt az egész blogbejegyzést azért követtem el – oly hosszú idő után, és oly hosszasan –
mert ez a mod, a Civ NiGHTS most a kedvencem, lényegében ezt játszom civ-ként,
abban a kis időben, amit hétvégenként módomban áll.

Remélem, hogy másoknak is megtetszik.

Utóirat

Markus, a Civ NiGHTS szerzője úgy tudja, Rhye már dolgozik az ő saját civ5 modján is…
Aki tudja, ez mit jelent, az örülhet!

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://civ5.blog.hu/api/trackback/id/tr483267642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halbikvera 2011.10.02. 19:43:43

Dolgozik már egy ideje Rhye, de sajna még nincs produktum.:( Pedig az az, amit én is nagyon várok:)

Arilian 2011.10.03. 09:48:04

Nekem egyáltalán nem jöttek be ezek a változtatások, bár elég régen próbáltam, de maga a happiness concepció nem tetszik.

A globál happiness tényleg egy baromság, a CIV4es verziót kéne visszahozni.

bucbuc 2011.10.11. 23:42:57

1 évvel a megjelenés után sajnos azt kell mondjam, ezen már nem segít semmi sem.

Az első civ rész ami egy rakat szar lett. Hosszan, igazán hosszan lehetne sorolni, hogy miért.
Haragszom is érte azokra akik elkövették.

bucbuc 2011.12.12. 09:23:02

Kijött már egy ideje az új patch, egyesek szerint tényleg gyorsított a játékon. Hát kíváncsi leszek.

The Game 2012.05.29. 12:31:20

Szar ez, 150 körrel a kezdet után, lerohannak jaguárokkal, fasza. Csak azt nem értem, hogy miként tud kb. 3x akkora sereget összehozni mint én? (boldogság szint helló)
A német meg annyi egységet szerez magának, amennyit nem szégyell. (ill. amennyit a boldogság szint enged)

VajkThor 2012.06.06. 17:28:56

Hali. Ki akarom próbálni az ötöt a sok negatív kritika ellenére is, de már moddolt állapotban. Valaki le tudná írni pontosan, hogyan kell rajongói oldalakról letöltött modokat pontosa lépésről-lépésre telepíteni? Előre is köszi%

Alboin 2012.07.13. 18:04:03

Sziasztok! Most indítottam egy Civilization fórumot, ahol a civfanatikusokat szeretném összegyűjteni! Az oldal most indult így szerkesztőket és tagokat is szívesen várok!
civfanatikusok.proboards.com/index.cgi
süti beállítások módosítása