HTML

Civilization V - egy rajongó szemével

2010 végére kijön kedvenc játék-sorozatom, a Sid Meier's Civilization ötödik darabja. Ezzel kapcsolatban szeretnék itt írni: infókat, gondolatokat.

Friss topikok

Linkblog

Itt az első komoly patch változás-listája

2010.10.13. 10:46 :: dylan73

Nos, jön tehát ez első komoly peccs, "pár héten belül"
(Megjelenés várható ideje: október 23 előtt!),
és a cégtől 2K Greg közölt is egy listát a változásokról.

A lista azt tartalmazza, min dolgoztak a fejlesztők az elmúlt hetekben.
Nem végleges a peccset illetően, de eddig ez van /vagyis lehet még több elem is, feltehetően.../

Fontos, hogy ez csak az első nagyobb változás-csomag, és jönnek újabb peccsek is majd,
részben a Hotseat, Pitboss témában, és gondolom azzal kapcsolatban is,
amit Shafer emlegetett (pl. diplomácia).

Íme hát a lista, és néhol kommentálom is, hátha ezek is majd
részben valóra válnak, amikben reménykedem. :)  

KEZELŐFELÜLET

* Új bábkormány esetén olykor nem lehetett kört befejezni,
mert a program kérte a „gyártást” – ennek javítása
/Még szép! Amúgy még van ötlet a bábkormánmyos városokra:
lehetne pl. hogy belenézhessünk ezekbe a városokba, csak úgy?
Esetleg elfoglaláskor is, mielőtt döntünk?/

* Repülő címke javítás: bázishely-váltáskor most a darabszám jelzése is megfelelően alakul

* A nyersanyag-ikonok a Ctrl-R gyorsbillentyűvel jönnek elő,
ez nem lesz azonos az útépítéssel

* Az elfoglalás/bábkormány/lerombolás kisablaknál jelzik,
melyik lépés mennyi boldogtalansággal jár

* egy Nagy hadvezér egység kijelölése nem fogja előhozni a mezők termésének jelölését

* További lehetőségek az automatikus egységváltás elkerülésére

* Plusz opció a "multiplayer" pontszámlista aktiválására single player módban is
(Civ4-be lévő "mindig fent" listához hasonlóan)

* Javítás a teljesképernyős móddal kapcsolatban két képernyős nézethez.
Eddig a kurzor túlmehetett a „nyitott” oldalra, és nem görgette a térképet abba az irányba.

* További javítások az egér kontrollal kapcsolatban, és más kezelőfelületi dolgok

* A gazdasági képernyő információinak kiigazítása: most már láthatóak részletek arról,
melyik város mennyi aranyat ad, melyik városban mennyi az épületköltség, stb.
/Ez jó, de szeretnék még infót, pl. idő-grafikonok? Megépült csodák?
Legnagyobb ismert városok?/

* A mentés menüben automatikusan megjelnik a mentési fájl neve

* A város-ablakból is választható lesz másik város mezőre kattintva
/Ja, és nem lehetne az gazdasági info-ablakból is ugrani a városba?
Katonaiból az egységre? Katonainál nem lehetne térkép az egységekkel?/

* Ha kevesebb mint 5 épület kell már csak egy nemzeti csoda építéséhez,
az építéskori kurzor infó jelzi, mely városokból hiányzik az épület

* Termelés és kultúra kurzor infó a termelés kisablaknál

* A gazdasági képernyőn részletes infó a kereskedelmi utakról

* Gazdasági képernyő új fület kap: "Nyersanyagok és Boldogság"

* Módosított információk a Világpolitika résznél a Diplomácia ablakban

MODDOLÁS

* a kategória lista helyes megjelenítése

* Az "installálva" panel most majd minden mod összes verzióját felsorolja

JÁTÉKMENET

* Ha veszítesz, de még életben maradsz, lehetőség lesz "még egy kör" opcióval
folytatni a játékot

* Munkások: új opció, hogy a munkások ne bántsák a játékos által végzett
mező-fejlesztéseket (nem változtatják meg, amit te oda legjobbnak gondoltál)
/Na, ez kell, nagyon, ez evidens!
És azt nem lehetne, hogy ne vágjon ki erdőt, ha nem akarom?/

* Munkások: olykor a feljövő kurzor-infónál nem helyesen jelent meg
a munkához szükséges idő – javítva

* Gazdaság: olykor a játékos felszámolt egy egységet, de nem látta ennek gazdasági hatását, csak a következő egység felszámolásakor - javítva

* Gazdaság: város „gazdaság” (wealth) termelése 25%-ra emelve, 10% helyett
/Ez is jó! Lehetne kultúrát is termelni?/

* Gazdaság: több javítás a kereskedelmi utak észrevétele és táblázatba foglalása kapcsán

* Gazdaság: Mostantól majd lehet eladni épületeket
(alacsonyabb fenntartási költések elérése érdekében)
/Jól hangzik, de remélem ez nem lesz „kihasználható” (exploit)/

* Kereskedés: probléma volt, hogy olykor duplikálódtak a nyersanyagok a listában - javítva

* Városállamok: olykor nem lehetett légierőt ajándékozni nekik - javítva

* Katonaság: a Medic promóció mostantól csak szomszédos egységnek ad gyógyulást

* Katonaság: a Minuteman egység mozgása javítva

* Katonaság: az „íjász-típusú” egységek (lovasíjász, harci szekér)
megfelelő promóciókat kapnak
/És mi lesz szegény íjásszal, ha majd nem íjász-típusúvá válik modern korban?/

* Katonaság: a vízre szállt szárazföldi egységek
többé nem lassítják az ellenséges szárazföldi egységeket

* Katonaság: Egységváltás logikájának javítása – a kamera kevésbé fog elugrálni

* Balansz: Mérnök: +1 kalapács

* Balansz: a feloszlatott egységek a termelési költségüknek
csak 10%-át adják vissza (aranyban)


GÉPI JÁTÉKOS - AI

* Javított védekező taktikai harcmodor:
Amikor háborúban fenyegetik egy városát, a gép fogja használni a garrizont,
valamint a környező terepet a város védelméhez
/és fog ott tartani egységet is?/

* Katonaság: jobban fogja kezelni, milyen egység kell neki
(szárazföldi vagy vízi, stb)

* Katonaság: a gép gyakrabban fog hajókat építeni a tengeri blokádok ellen

* Katonaság: a gép olykor nehezen (rosszul?) mozgatta egységeit, főleg,
ha ellenség közelében volt – javítva
/Vagyis nem fogja odatolni elém a tüzérséget??? vagy ez még csak a remélt jövő...?/

* Diplomácia: a gép kevésbé fogja megnyitni határait a nála erősebb félnek

* Diplomácia: véget nem érő szerződések (béke, kutatási szerződés, stb) - javítva

* Város: Javított város-specializáció és fókusz

* Város: ha a város a „növekedés elkerülésére” van állítva,
valóban nem fog nőni a lakosság

* Bábkormány-városok nem fognak olyan épületet építeni, amihez nyersanyag kell

* Bábkormány-városok nem fognak egységet fejlesztő épületet gyártani,
és inkább a pénzre mennek rá.

* Munkások: kevésbé fognak kereskedelmi helyet építeni a mezőkre,
és a további fejlesztési lehetőségek súlyozása is változik

* Munkások: javul az útmeghatározás mechanikája a folyamatos útépítésnél.
Ez javítja a 70-városnál-hiba dolgot, de nem gyorsítja jelentősen a körök közötti időt
– ezzel kapcsolatban még dolgoznak a témán


MULTIPLAYER

* Egység ajándékozás „kihasználás” - javítva

* Csetelés: színkódok, hangjelzések, stb hozzáadódnak a cset-rendszerhez,
és nagyobb lesz az ablak is

* Egyezmények: további érvényesítési opció kerül be
az egyezségek végleges érvényesítésére


EGYÉB


* Azok a kutatási egyezmények, melyek a játékos háború-indítása miatt érnek véget,
mostantól nem adnak ingyen tech-et
/Vannak egyéb fura esetek is, pl. mi van, ha a nép, akivel szerződtem, kipusztul?
Mintha az is adna olyankor…/

* Mentés/betöltés: Egyes késői játékállások elromlott mentéseket okoztak - javítva

* Térkép: Egyes hatalmas (huge) térképek betöltéskor hibát okoztak egyes gépeken - javítva

* Térkép: terep cache problémák egyes videokártyáknál grafikai hibákat okoztak
(pl. vörös foltok) - javítva

* Térkép: Egyes gépeken a legelső játszáskor
csak alacsony grafikai beállítás mellett lehetett játszani - javítva

* "Magasabb mint amilyen széles" térképeknél való hiba - javítva

* Stratégiai nézet: egységek háttérben való renderelése hibát okozott - javítva

* Stratégiai nézet: városban álló vagy szállásolt egység kijelőlése - javítva

* Eyefinity: vezetői bejelentkezések kezelése - javítva

* Tutorials: Több igazítás és alakítás ezeken

* Mindenféle hibákat okozó dolgok javítása (crash fixes)
 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://civ5.blog.hu/api/trackback/id/tr542367549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mariak 2010.10.13. 15:26:09

Köszi a fordítást!
süti beállítások módosítása