Nos, jön tehát ez első komoly peccs, "pár héten belül"
(Megjelenés várható ideje: október 23 előtt!),
és a cégtől 2K Greg közölt is egy listát a változásokról.
A lista azt tartalmazza, min dolgoztak a fejlesztők az elmúlt hetekben.
Nem végleges a peccset illetően, de eddig ez van /vagyis lehet még több elem is, feltehetően.../
Fontos, hogy ez csak az első nagyobb változás-csomag, és jönnek újabb peccsek is majd,
részben a Hotseat, Pitboss témában, és gondolom azzal kapcsolatban is,
amit Shafer emlegetett (pl. diplomácia).
Íme hát a lista, és néhol kommentálom is, hátha ezek is majd
részben valóra válnak, amikben reménykedem. :)
KEZELŐFELÜLET
* Új bábkormány esetén olykor nem lehetett kört befejezni,
mert a program kérte a „gyártást” – ennek javítása
/Még szép! Amúgy még van ötlet a bábkormánmyos városokra:
lehetne pl. hogy belenézhessünk ezekbe a városokba, csak úgy?
Esetleg elfoglaláskor is, mielőtt döntünk?/
* Repülő címke javítás: bázishely-váltáskor most a darabszám jelzése is megfelelően alakul
* A nyersanyag-ikonok a Ctrl-R gyorsbillentyűvel jönnek elő,
ez nem lesz azonos az útépítéssel
* Az elfoglalás/bábkormány/lerombolás kisablaknál jelzik,
melyik lépés mennyi boldogtalansággal jár
* egy Nagy hadvezér egység kijelölése nem fogja előhozni a mezők termésének jelölését
* További lehetőségek az automatikus egységváltás elkerülésére
* Plusz opció a "multiplayer" pontszámlista aktiválására single player módban is
(Civ4-be lévő "mindig fent" listához hasonlóan)
* Javítás a teljesképernyős móddal kapcsolatban két képernyős nézethez.
Eddig a kurzor túlmehetett a „nyitott” oldalra, és nem görgette a térképet abba az irányba.
* További javítások az egér kontrollal kapcsolatban, és más kezelőfelületi dolgok
* A gazdasági képernyő információinak kiigazítása: most már láthatóak részletek arról,
melyik város mennyi aranyat ad, melyik városban mennyi az épületköltség, stb.
/Ez jó, de szeretnék még infót, pl. idő-grafikonok? Megépült csodák?
Legnagyobb ismert városok?/
* A mentés menüben automatikusan megjelnik a mentési fájl neve
* A város-ablakból is választható lesz másik város mezőre kattintva
/Ja, és nem lehetne az gazdasági info-ablakból is ugrani a városba?
Katonaiból az egységre? Katonainál nem lehetne térkép az egységekkel?/
* Ha kevesebb mint 5 épület kell már csak egy nemzeti csoda építéséhez,
az építéskori kurzor infó jelzi, mely városokból hiányzik az épület
* Termelés és kultúra kurzor infó a termelés kisablaknál
* A gazdasági képernyőn részletes infó a kereskedelmi utakról
* Gazdasági képernyő új fület kap: "Nyersanyagok és Boldogság"
* Módosított információk a Világpolitika résznél a Diplomácia ablakban
MODDOLÁS
* a kategória lista helyes megjelenítése
* Az "installálva" panel most majd minden mod összes verzióját felsorolja
JÁTÉKMENET
* Ha veszítesz, de még életben maradsz, lehetőség lesz "még egy kör" opcióval
folytatni a játékot
* Munkások: új opció, hogy a munkások ne bántsák a játékos által végzett
mező-fejlesztéseket (nem változtatják meg, amit te oda legjobbnak gondoltál)
/Na, ez kell, nagyon, ez evidens!
És azt nem lehetne, hogy ne vágjon ki erdőt, ha nem akarom?/
* Munkások: olykor a feljövő kurzor-infónál nem helyesen jelent meg
a munkához szükséges idő – javítva
* Gazdaság: olykor a játékos felszámolt egy egységet, de nem látta ennek gazdasági hatását, csak a következő egység felszámolásakor - javítva
* Gazdaság: város „gazdaság” (wealth) termelése 25%-ra emelve, 10% helyett
/Ez is jó! Lehetne kultúrát is termelni?/
* Gazdaság: több javítás a kereskedelmi utak észrevétele és táblázatba foglalása kapcsán
* Gazdaság: Mostantól majd lehet eladni épületeket
(alacsonyabb fenntartási költések elérése érdekében)
/Jól hangzik, de remélem ez nem lesz „kihasználható” (exploit)/
* Kereskedés: probléma volt, hogy olykor duplikálódtak a nyersanyagok a listában - javítva
* Városállamok: olykor nem lehetett légierőt ajándékozni nekik - javítva
* Katonaság: a Medic promóció mostantól csak szomszédos egységnek ad gyógyulást
* Katonaság: a Minuteman egység mozgása javítva
* Katonaság: az „íjász-típusú” egységek (lovasíjász, harci szekér)
megfelelő promóciókat kapnak
/És mi lesz szegény íjásszal, ha majd nem íjász-típusúvá válik modern korban?/
* Katonaság: a vízre szállt szárazföldi egységek
többé nem lassítják az ellenséges szárazföldi egységeket
* Katonaság: Egységváltás logikájának javítása – a kamera kevésbé fog elugrálni
* Balansz: Mérnök: +1 kalapács
* Balansz: a feloszlatott egységek a termelési költségüknek
csak 10%-át adják vissza (aranyban)
GÉPI JÁTÉKOS - AI
* Javított védekező taktikai harcmodor:
Amikor háborúban fenyegetik egy városát, a gép fogja használni a garrizont,
valamint a környező terepet a város védelméhez
/és fog ott tartani egységet is?/
* Katonaság: jobban fogja kezelni, milyen egység kell neki
(szárazföldi vagy vízi, stb)
* Katonaság: a gép gyakrabban fog hajókat építeni a tengeri blokádok ellen
* Katonaság: a gép olykor nehezen (rosszul?) mozgatta egységeit, főleg,
ha ellenség közelében volt – javítva
/Vagyis nem fogja odatolni elém a tüzérséget??? vagy ez még csak a remélt jövő...?/
* Diplomácia: a gép kevésbé fogja megnyitni határait a nála erősebb félnek
* Diplomácia: véget nem érő szerződések (béke, kutatási szerződés, stb) - javítva
* Város: Javított város-specializáció és fókusz
* Város: ha a város a „növekedés elkerülésére” van állítva,
valóban nem fog nőni a lakosság
* Bábkormány-városok nem fognak olyan épületet építeni, amihez nyersanyag kell
* Bábkormány-városok nem fognak egységet fejlesztő épületet gyártani,
és inkább a pénzre mennek rá.
* Munkások: kevésbé fognak kereskedelmi helyet építeni a mezőkre,
és a további fejlesztési lehetőségek súlyozása is változik
* Munkások: javul az útmeghatározás mechanikája a folyamatos útépítésnél.
Ez javítja a 70-városnál-hiba dolgot, de nem gyorsítja jelentősen a körök közötti időt
– ezzel kapcsolatban még dolgoznak a témán
MULTIPLAYER
* Egység ajándékozás „kihasználás” - javítva
* Csetelés: színkódok, hangjelzések, stb hozzáadódnak a cset-rendszerhez,
és nagyobb lesz az ablak is
* Egyezmények: további érvényesítési opció kerül be
az egyezségek végleges érvényesítésére
EGYÉB
* Azok a kutatási egyezmények, melyek a játékos háború-indítása miatt érnek véget,
mostantól nem adnak ingyen tech-et
/Vannak egyéb fura esetek is, pl. mi van, ha a nép, akivel szerződtem, kipusztul?
Mintha az is adna olyankor…/
* Mentés/betöltés: Egyes késői játékállások elromlott mentéseket okoztak - javítva
* Térkép: Egyes hatalmas (huge) térképek betöltéskor hibát okoztak egyes gépeken - javítva
* Térkép: terep cache problémák egyes videokártyáknál grafikai hibákat okoztak
(pl. vörös foltok) - javítva
* Térkép: Egyes gépeken a legelső játszáskor
csak alacsony grafikai beállítás mellett lehetett játszani - javítva
* "Magasabb mint amilyen széles" térképeknél való hiba - javítva
* Stratégiai nézet: egységek háttérben való renderelése hibát okozott - javítva
* Stratégiai nézet: városban álló vagy szállásolt egység kijelőlése - javítva
* Eyefinity: vezetői bejelentkezések kezelése - javítva
* Tutorials: Több igazítás és alakítás ezeken
* Mindenféle hibákat okozó dolgok javítása (crash fixes)