HTML

Civilization V - egy rajongó szemével

2010 végére kijön kedvenc játék-sorozatom, a Sid Meier's Civilization ötödik darabja. Ezzel kapcsolatban szeretnék itt írni: infókat, gondolatokat.

Friss topikok

Linkblog

Három a mod - Játssz velem!

2011.01.06. 16:21 :: dylan73

Nos, hát, kedves Olvasó, itt az új év... 

...személy szerint a civ5-tel kapcsolatosan azt remélem,
hogy Jon Shafer távozása, khm, éppenséggel jobb időket hoz majd a játéknak...
(de nem akarom az egész eddigieket az ő nyakába varrni, mondjuk inkább azt,
hogy talán esély van, hogy friss lendületet kapjon a civ5 projekt)

Addig is, én speciel moddolva játszom a civ5-tel (nem sok időm van rá amúgy),
és most megosztánám olvasóimmal, melyekkel épp:

A kisebbektől haladok a nagy felé, és ezt az utolsót részletesen is ismertetem majd.

1.

MitcsinálnaGandhi? (gépi intelligencia MOD)
itt található: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=404537

Igyekszik javítani a gépen (van mit). Pl.
- ne legyen dühös minden apróságért,
- legyen okosabb a társadalompolitikában,
- menjen jobban a békés győzelmekre,
- legyen jobb harcban támadáskor (!),
- diplomáciában barátság jelentsen többet neki.

A remény hal meg utoljára... talán lesz belőle olyasmi, mint a Better AI volt a civ4-hez,
bár DLL nélkül a modder élete nem habostorta...

2.

Városállam Diplomácia MOD
itt található: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=392543

Pénz helyett diplomata egységeket kell küldeni a városállamokhoz, hogy szövetség legyen.
Új épületek is vannek ehhez.
Nincs többé "végezz X-el" városállam-küldetés.
A gép erősen törekszik szerezni városállamot magának.

3.

És akkor a harmadik mod, egy igazi átalakítás, a
JÁTSSZ VELEM MOD
itt található: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=400420

Ennek tartalmát közlöm hosszasan, kedvcsináló szándékkal:

Mező termelés változások
Javított mezők, többet adnak, és változatosabbak is.

Alap mező érték
Kevesebb, így 2 élelem 1 kalapács. Cél, hogy fejlesztésre sarkallja a játékost

Tengeri mezők
Plusz 1 arany, és ha van Lighthouse, akkor az olyan, mint a Trading Post a szárazföldön
(csak a tudomány lehetősége nélkül)

Palota mező
értéke több
Ezzel kompenzálódik a rosszabb alapmező és a drága Settler

Városnövekedés és kultúraterjedés változás
Korai szakaszban a kultúra terület gyorsan nő, de aztán lassabban.
Az élelemmel 15-re könnyű megnőnie a városnak.
Lassabb a tech-fejlődés (drágább)

Város fenntartási költség és más városszaporodás ellenes lépések
City Maintenance Város fenntartás
Új koncepció, ami nemlinárisan nő a városok számával.
Számít a nehézségi fokozat és a térképméret is.

Kereskedés
Kevesebbet ad az út, mint az alapban

Telepes ára
Több mint 2x annyi

Specialista változások
Tudós csak 2 tudóspont

Harci változások

Csata módosítók
A síkság nem jelent büntetést, kivéve a mocsár és a nukleáris szennyezés.
Domb és erdő +50% védelmi bónusz.
A szárnyerő támogatás +25% - vagyis megéri formációban maradni

Egység fenntartási költség
Nem változik idővel.
Nincs többé láthatatlan költségnövekedés.
Ehelyett a költség az egység saját tulajdonsága.
Munkást nem kerül olyan sokba tartani.
Lényeg, hogy vagy mennyiség, vagy minőség.
Híres embert nem kerül pénzbe tartani.

Egységek ára
Minden egység olcsóbb, főleg a modernebbek

Fejlesztés
Nincs többé felfejlesztés
Oka: a játékos okosabb fejleszt, mint a gép, emiatt túl könnyű volt a harc eddig.

Ha nincs fejlesztés, az arra kényszerít, hogy termelj egységeket,
hogy naprakész legyél.
Kisebb az erő eltérés a modernebb egységek felé,
így egy tapasztalt régebbi egység felveheti a harcot az újabbal.

Életerő és gyógyulás
Az egységeknek 20 hp-ja van, és a gyógyulás 1hp/kör – mindenhol!
Ezzel a hp voltaképp egyfajta nyersanyag, tart, ameddig tart,
és jobb, ha új egységet gyártunk,
ami egyben afféle utánpótlás koncepció bevezetésést is jelenti.
Nincsenek gyógyító promóciók sem, semmi.
Főleg azonnali gyógyulás nincs.

Város védelme
Erősebb város. És a városnak 30 hp-ja van

Egységek ereje
Az egységek, ahogy egyre modernebbek, kevésbé lesznek erősebbek.
Ez, és az, hogy nincs felfejlesztés, semlegesíti a tech-fa hibáit,
és folyamatosabb sereg-építést tesz lehetővé.

Beásás bónusz
Nincs. A gép nem használta jól

Harci tapasztalat
Egyszerűbb

Stratégiai nyersanyag erőforrások előfordulása
Sokkal ritkábbak, és változatosabb mennyiségben

Ostromló egységek
Katapult és ostromgép gyengébb egységek ellen,
de erősebb város ellen, és jobban védekeznek tüzérség ellen.
Nem kell többé vas hozzájuk.

A modernebb egységek (ágyú és feljebb) egységek ellen is jók,
de nem kapják meg az extra bónuszt város ellen
és nem védekeznek jól tűzerő ellen.
Nagyobb viszont az alaptámadóerejük

Lovas egységek
-30% várossal szemben (tank is)
A lovasok elsősorban szárnyerőt jelentenek:
megmarad a 4 lépésük, de az erő csak 9.
Támogatást adnak, és utána visszavonulhatnak.
Illetve hatékonyak tüzérség ellen.

A lovagok erősek, főleg síkon.
Azonban 1 ló és 1 vas kell hozzájuk és sokba kerül fenntartani.
Jó védekező terepen a Longswordman felveszi ellene a kesztyűt

Barbárok
Kevesebben vannak, és 50 arany a tábor jutalma.
Az új szabályok erősebbé teszik őket.
A korai időkben védeni kell ellenük a várost.

Tech és Politika változások
Egyelőre csak kisebb változások:

Tech költség
Jelentősen drágábbak, jelenleg középkorig van tesztelve

Vas
Most a Bronze Working fedi fel őket

Mező érték változása
A bánya +1 kalapács a Dynamite tech-el,
a trade post +1 arany Economics-al
A Híres emberek ugyancsak erősebbek lesznek idővel

Út és vasút változás
Mindkettő +1 arany a mezőn, ahol van.
A vasút nem a városnak ad bónuszt, hanem a mezőnek,
bizonyos fejlesztések megléte esetén.

Olcsóbb boldogság-aranykorok

Imádjuk-a-királyt-napok
Most rövid, de erős népességnövekedést adnak.
Ekkor boldogtalanság esetén is nő a város könnyen.

Elfoglaláskori boldogtalanság
Ha nincs az elfoglalt városban Courthouse, akkor másfél/nép

Professional Army társadalompolitika
Most +15% xp a közelharci egységeknek, íjászoknak és lőporos egységeknek

Korai társadalompolitikák
Az elsőhöz 45 pont kell (Palota miatt)

Kultúra terjedése
Könnyeben szerez tengeri mezőt a város (sík terep után)

Munkást nem lehet elrabolni
Túl jó stratégia volt a gép ellen.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://civ5.blog.hu/api/trackback/id/tr222565276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása