Várjuk az első hivatalos peccset, de azért túl sokat ne várjunk tőle...
Egyelőre, hogy úgy mondjam, a magánszektortól lehet jót remélni,
vagyis a modderektől.
Íme itt van egy olyan mod, ami összegyűjt sok másikat egybe,
azt gondolom, érdemes megnézni, már csak azért is, mert reményt ad,
hogy szerencsére a kreativitás lehetősége adott a civ5-tel:
A mod tehát egy gyűjtemény, egyes elemeinek rövid leírását ismertetem, kedvcsinálónak
(van benne pl. emigráció, véletlen események, AI javítási kísérlet,
sok balansz és kezelési javítás, új infó ablakok):
Mod helye:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=389368
És akkor, hosszú lista jön:
Combined Civilization's Mods and Tweaks (CCMAT) by Jooyo
Modmods
Ezek közül bármilyik egyenként kivehető a listából a mappa eltávolításával
- Active City Defense (v 2) by Afforess
Hatékonyabb és jelentősebb városvédelem, hosszabb és komolyabb ostrom
- AI tweaks - Battle AI (v 4) by Elvince
A gép tragikusan rossz harcolásának javítására tett kísérlet, a gép pl.:
erősebben fegyverkezik háború idején és jobban fókuszál városok elfoglalására;
nem fog túl hamar békét kötni, főleg nem, ha állóháború van;
jobban rámegy a sérült egységek megölésére;
jobban védi a saját városait.
- Balance - Buildings and Wonders (v 3) by Thalassicus
Épületek és csodák értékeinak módosítása, hogy egyformán fontosak legyenek
és alternatíva legyen választáshoz
- Balance - City States (v 3) by Thalassicus
A tengerparti városállam kevesebb kaját ad;
a katonai gyakrabban ad egységet
- Balance - Civilizations (v 3) by Thalassicus
Erősebb spec egység és épület
Amerikának, Arábiának, Aztékoknak, Irokézeknek
- Balance - Embarkation (v 2) by Thalassicus
Optics: vízreszállás és 2-es sebesség;
Compass: vízreszállás és 3-mas sebesség
Atronomy: vizreszállás és óceánon átkelés
- Balance - Policies (v 4) by Thalassicus
Egyformán érdekes társadalompolitikák (kiegyensúlyozás)
- Balance - Specialists and Great People (v 2) by Thalassicus
Mivel a mérnök, a kereskedő és a művész gyenge volt, ezek felerősítése
- Balance - Terrain Improvements (v 5) by Thalassicus
Érdekesebb mezők, fejlesztések, ne legyen annyi kereskedő-hely, legyen döntési lehetőség.
- Balance - Units (v 1) by Thalassicus
Kiegyensúlyozott egységek, főleg a lovas egység visszafogása, ironclad és tank erősítése
- Barbarian and Ranged XP Mod (v 1) by RikkiA
- Gradual Research (v 4) by Thalassicus
Ahogy megyünk előre a korokban, legyenek kicsit hosszabbak a kutatások
Formula: Költség = (Költség - 35) ^ 1.022 + 35
- Obsolete Promotions (v 2) by Olleus
Ezzel az egységek fejlesztéskor elvesztik az ingyenes promócióikat.
Pl. egy pikeman riflemanná válik, elveszti a lovak elleni ingyenes bónuszt, stb.
- R.E.D modpack (dev 2) by Gedemon
Egységek mérete élethűbb egymáshoz képest, ill. eltérő formációkban vannak
- Resource Discovery (v 1) by usi
- Satellites Reveal Map (v 2) by magus424
- Unofficial Patch (v 19) by Thalassicus
Különféle, játékmenetet nem érintő javítások, csak ha nyilvánvaló hibáról van szó.
- Upgrade All Units (v 2) by Brakara
Integrated Mods
Ezek integráltak a modban, nem lehet kivenni őket:
- AgS - Resource Info Panel (v 2) by Argentum Studios
Infó panel, ami mutatja a nyersanyagkészletet (baloldalt fent lehívható lista)
- All Promotions description tooltip (v 6) by Gilestiel
Mutatja az összes promóciját egy egységnek, ha kurzort az egység ikonra viszed
Mutatja az egység valódi beásottságát
- Bigger Worlds (v 3) by Zappara
Két új térképméret: Óriás és Gigantikus
- Copasetic UI Tweaks (v 3) by opasetic, mindwarper
pl:
SHIFT + Right Click egy értsítésre eltünteti az öszeset, ami eltűnhet
Diplo ablak mutaja, a városállamoknál azok szövetségét (milyen civ védi)
Éhező városnak a címkénmutatja, mennyi kör múlva fogy majd a lakosság
- CsebMod - Extended Plot MouseOver Popup (v 2) by csebal
Alaposabb mező információ (ha ráviszed az egeret)
- Emigration (v 1) by killmeplease
Ha boldogtalan a birodalom, a nép elvándorol a városokból boldogabb helyre
- Great People Info (v 2) by BlakeTheGreat
Felső sorban info a híres emberekről: hogyan halad a kinevelés, mely városban várható
- Improved Demographics (v 3) by Albert "Einstein" Dunberg
- InfoAddict (v 2) by robk
Adatgrafikonok, ahogy a civ4-ben voltak. Extra demográfiai adatok.
Új Info Adict menüpont jobbra fent
- More Information - Top Panel (v 2) by gairne
Fenti sorban bővebb info tudományról, kultúráról és aranykorról
- More Unit Information (v 1) by nk
Új info ablak: Egységek áttekintése (katonai info ablakban)
Lehet sorba rakni, szelektálni
- Tech Diffusion (v 2) by Afforess
Az elmaradott népek olcsóbban kapnak meg tudományt, amit már mások tudnak.
- Queen of the Iceni (v 3) by Derek "Kael" Paxton (only UI changes)
Az egyetlen alakkal jelzett egységek nagyobbak, jobban megkülönböztethetők
Egység gombok letiltása (lent, kistérkép menünél)
Mod lista képernyő a betölrött modokról (jobbra fent menüben)
- Random Events (v 6) by ArbogLi
Véletlen események a játékban, mint civ4-ben is voltak
5% eséllyes jöhet esemény, pl:
- kapsz ingyen városhoz mezőt
- kapsz népességnövekedést egy városban, de veszíthetsz is élelmet
- kapsz extra pénzt, de veszíthetsz is
- elveszhet egy erdő
- átállhat hozzád egy bábváros
- ha boldogtalanság van, város lakossága lezuhanhat, stb
- Simple 24 Hour Clock Mod (v 1) by AgentofEvil
- TreeGrowth (v 3) by Bhruic
Erdők terjeszkedhetnek, ahogy civ4-ben,
ennek sebessége
- Turns Countdown in Golden Age Tooltip (v 1) by salaminizer
Jooyo elemei:
új játék sebességek:
Legendary - 3000turns,
Legendary (with faster production)
Marathon (with faster production),
Epic (with faster production))
* * *
Használat:
Le kell tölteni (pl. a linkelt oldal nyitó hozzászólásának legvégén van ehhez link),
berakni a My Games... Mods alá, játékon belül Mods-ba lépve Browser, ott katt installra,
majd Mods-on belül játék indítása