HTML

Civilization V - egy rajongó szemével

2010 végére kijön kedvenc játék-sorozatom, a Sid Meier's Civilization ötödik darabja. Ezzel kapcsolatban szeretnék itt írni: infókat, gondolatokat.

Friss topikok

Linkblog

CIv5: A gépi játékosról...

2010.09.08. 16:08 :: dylan73

Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem a civ, az elsősorban "egyszemélyes" játék:
Én - a gépi játékosok ellen.

Szeretek nyugodtan elvacakolni a játékkal, épp ezért is jó, hogy pl. körökre osztott...

Fentiekből logikusan következik, hogy igen fontos, milyen is lesz az ellenfél, a gépi játékos,
másképpen: a mesterséges intelligencia, az AI...

Erről jelent meg egy beszélgetés a hivatalos honlapon: www.civilization5.com/#/community/podcast_transcript_8

Alábbiakban idéznék belőle részleteket, magyarul:

"...Van egy un. “jellemző”-rendszer (flavour system). Eredetileg minden népnek megvan, hogy ők pl. agresszív vagy honvédő háborút kedvelnek-e, hogy vajon a gyors lovasságot vagy a tengeri haderőt preferálják-e... Aztán, hogy vajon fontos-e nekik a nép boldogsága, hajtják-e a kutatást, és még más sok gazdasági elem is mind benne van ezekben a jellemzőkben. Szóval, vannak ezek az előzetes jellemző-beállítások, és akkor ezek minden játék elején kicsit módosulnak, így minden játékban más egy kicsit a karaktere az adott népnek... ezek a jellemzők abban is irányt adnak, az adott nép miként akar terjeszkedni, épít-e városokat vagy inkább elfoglal... milyen egységeket nevel, mit épít a városban... hogyan viszonyul más népekhez: vajon békésen, mert kulturára hajt? Vagy nem éppen egy kedves szomszéd, mert világuralomra tör?...

...Van a népnek egy adott tendenciája, ami kiismerhető valamennyire, de mégse fog mindig úgy játszani. És főleg nem, ha azt a helyzete befolyásolja. Pl. a nép szeret hajóhadat építeni, de nincs tengere, akkor alkalmazkodik ehhez, és ha lovai vannak, azt használja ki...

...Igyekeztünk úgy megcsinálni, hogy a gép döntéseket hozzon, pl. hogy mit építsen, milyen techet kutasson, ehhez előrenéz, és számba veszi a tech-fa lehetőségeit. A lehetséges lépéseit rangsorolja, aszerint, hogy mi lenne a legjobb egy jó játékos szemével. Namármost, ha magasabb szinten játszunk a gép ellen, akkor szinte mindig a legjobb lépést fogja meghúzni; ha pedig alacsonyabb szinten, akkor olykor a lejjebb rangsorolt lépések közül is választhat olykor. Ugyanígy, ha magasabb szint ellen játszunk, mélyebben elemez a gép a katonai és taktikai kérdésekben: nem csak a közvetlen területet nézi, hanem alaposabban és messzebb tekint, és gondosabban hoz pl. erősítést...

...A célunk, hogy minden nép egyedi élményt jelentsen... most is lesznek egyedi egységek és épületek, de ezen túl egyedi bónuszok is, melyek a játékban többnyire végig segítenek...

...A gépnek több különböző szinteken kell működnie, hogy hatékony lehessen. Át kell tekinteni olykor az egész helyzetet, és meg kell próbálnia kitalálni, hogy miként nyerjen: kulturális győzelemre törjek, hódításra vagy űrhajóra? Aztán fontos a gazdaság is: kell-e még több város? Van-e elég városom? A városokban mihez kell épület, vajon a tudományhoz, vagy a bodogságot kéne növelni? Kell a gépnek azon is gondolkodnia, hogyan juttatja el egységeit egy célponthoz. Netén ehhez új város kéne? Netán kéne 5-6 egység valahol védekezni? Vagy mi indítsunk háborút? Na és ha csata van, miként kell ahhoz felsorakozni? Mely egységek vannak a fronvonalon? És hátul? Szárnyseregek? Védekezzünk-e mozdulatlanul a tüzérséggel?...

...Ahhoz, hogy mindezen kérdésekkel megbirkózzon a gép, a strukturált programozás látszott a legjobbnak, a témánkénti szinteket alrendszerekbe tettük. Van tehát egy nagy stratégiai alrendszer, amely a játék megnyerésén agyal. Van egy gazdasági (városok, tudomány téma). Van egy katonai, melynek az a kérdés, hogy milyen egységeim legyenek. És aztán van az a rendszer, ami eluttatja az egységeket a harci terepre, ahol a taktikai rendszer veszi át őket. Van még diplomáciai is, meg alrendszerek a városigazgatásra is. És az összes alrendszer kommunikál egymással. Ha az egyiknek van egy speciális igénye – mondjuk háborúra készülődünk, és kellene gyors mozgású egység – akkor ez az igény körbemegy az alrendszereken, hogy azok mind össze legyenek hangolva..."

*

Nos, tudom, a puding próbája az evés... és én már éhes vagyok :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://civ5.blog.hu/api/trackback/id/tr22280620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása