HTML

Civilization V - egy rajongó szemével

2010 végére kijön kedvenc játék-sorozatom, a Sid Meier's Civilization ötödik darabja. Ezzel kapcsolatban szeretnék itt írni: infókat, gondolatokat.

Friss topikok

Linkblog

Civ5: Helyek és népek

2010.07.14. 10:31 :: dylan73

A hivatalos civ5 oldalon (www.civilization5.com)
elkezdődött egy "features" cikk-sorozat.

Alábbiakban közlöm az első ilyen cikk lényegi fordítását /saját kommentekkel/:

 

Civ5: Helyek és népek

 

Ókori romok

Ezek a korábbi „goody huts”-ok megfelelői, aki (elsőnek) rájuk talál,
a következőképpen profitálhat belőlük:

  • Ókori kincs, vagyis némi aranymennyiség
  • Környező terület térképe
  • A belépő egység fegyverzetének fejlődés, pl. harcosból lándzsás válhat
  • Rálelhetünk korábbi nép túlélőire, akik egyik városunkba költözve növelik eggyel a lakosságot
  • Növekedhet a kultúránk egy lökéssel
  • A legkönnyeb szinten játszva akár telepest vagy munkást is kaphatunk

/vagyis, csak pozitívan jöhetünk ki a dologból? Ha igen, ez újdonság lenne…/

Természeti csodák Új játékelem!

Rendkívüli természeti formák a terepen.
Ha csak egyszerűen felfedezzük őket, már az is jelent egy kis boldogságot a népünknek,
de akkor lesz igazán előnyös, ha egy ilyen csoda közelében várost alapítunk.
A város körzetében a „megművelt” természeti csoda extra termelést és aranyat ad.

Természeti csoda pl. az Öreg Hűséges gejzír, vagy a Nagy korallzátony,
utóbbi az egyetlen csoda, mely két mezőt is elfoglal, és így még több pluszt adhat.

Barbárok

Kóbor gazfickók, akik győlülnek minden civilizációt: megtámadják az egységeket, mezőkön fejlesztéseket rombolnak, és persze a várost is támadnak.
Ha elfoglalják a várost, lerombolják.
Ahogy egyre jobban terjed a civilizáció, kevésbé lesznek veszélyesek,
de a játék elején komoly gondot jelentenek.

A barbárok a nem látható semleges területeken alakuló „táborokból” jönnek elő, és indulnak
a legközelebbi civilizáció felé. A táborból a játék során szinte bármilyen egység jöhet, az adott korszakban olyan, amilyen a legfejlettebb civilizációnak is lehet!

A barbárok csak úgy számolhatók fel végleg, ha a tábort megsemmisítik.
A felszámolásáért pénzt kaphatunk, és persze nem jön több barbár.
A tábort többnyire őrzi egy beásott barbár egység, tehát nem olyan könnyű a dolgunk…

Városállamok

Kisebb politikai tényezők, akik nem nyerhetik meg a játékot, nem versenyeznek a játékossal – de nagyban segíthetik vagy gátolhatják a győzelmünket. Ha barátok leszünk egy városállammal, sokféle előnyt jelenthet, de hanyagolhatjuk is őket, sőt, el is foglalhatjuk őket
– szabad a döntés…

Ahhoz, hogy kommunikáljunk egy városállammal, először meg kell találnunk, ilyenkor a városaállam közli, hogy miféle (kulturális, tengeri, háborús), és gyakran ajándék aranyat is ad. Ezt követően időnként jelentkezik, és kéri, hogy teljesíts valami „küldetést”. Pl. segíts barbárok ellen, vagy szeretné, hogy felfedezz egy természeti csodát. Esetleg támadja őket egy másik civilizáció, és kéne nekik a szövetséged. Küldetések teljesítésével növelhetjük a városállammal szembeni befolyásunkat.

/A befolyás kell, hogy megkapjuk a szavazatukat egy esetleges diplomáciai győzelemnél./

(Későb még lesz infó a városállamokról egy külön cikkben.)

Civilizációk

A népeknek cseles és eltökélt vezetőik vannak – van, aki őszinte lesz, van, aki nem!
Lesz, aki békés, és lesz, aki harcias. De mindegyik győzelemre tör majd!

A diplomáciában lehet kereskedni: arannyal, stratégiai és luxus nyersanyagokkal, vagy akár városokkal. Lesznek kutatási együttműködések, kölcsönös előnnyel. Lehet kérni a másik népet, hogy segítsen a háborúban, vagy szakítsa meg a kereskedést egy közös ellenséggel.

/Hát, ha csak ennyi a diplomácia? Mi van azzal a korábbi kijelentéssel, hogy földet is lehet majd adni-venni – ez egyenlő lenne a város adás-vételével?/
  

***

A következő ilyen cikk a Strategic view térképnézettel foglalkozik majd,
ami egyben azt is jelenti, hogy 2D-ben is játszható lesz a játék!

Szólj hozzá!

Címkék: játék game stratégia játékok games civilization civ civilization v civ5

A bejegyzés trackback címe:

https://civ5.blog.hu/api/trackback/id/tr692150874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása