HTML

Civilization V - egy rajongó szemével

2010 végére kijön kedvenc játék-sorozatom, a Sid Meier's Civilization ötödik darabja. Ezzel kapcsolatban szeretnék itt írni: infókat, gondolatokat.

Friss topikok

Linkblog

Itt a második komoly patch változás-listája

2010.11.11. 09:26 :: dylan73

Igen, készül a Második Peccs, ami főleg az AI és a diplomácia terén hoz javulást.

Új info: megjelenés tervezett dátuma:
dec. 16 vagy előbb (!) - vagyis karácsony előtti hétvégén már játszhatunk vele...

Alábbiakban közlöm a javítás-listát.
Ez a végleges, új szerkesztésben közlöm, magyarul.

Kiemelem félkövérrel a számomra (szubjektíven) különösen érdekes változásokat... 

[AI]

[TAKTIKAI AI]

Megfelelő kiértékelés, hogy mely ellenséges egység érheti el
   a sajátjaimat a következő körben

• Ellenfél célpontok sorba rendezése (osztályon belül) sérültségük szerint.
• Városból való bombázás kombinálása más tüzérséggel, ha lehetséges
• Sosem támad messziről várost, ha az minimum (1hp) erőn áll
• AI többször ás be egységet, melyek amúgy sem mozognak
• A mezőkön lévő védő fejlesztések a legalacsonyabban rangsorolt taktikai AI célpontok
• Vízen a szomszédos mezőt ne tekintse érvényesnek szárnytámadáshoz
   – vízen nincs szárnytámadás
• Taktikai AI fosztogatás (pillage) kód javítása.
   Valamint: ellenőrzi, hogy ne ott akarjon fosztogatni, ahol az ellenség katonai fölényben van.
   A barbárok továbbra is mindent támadnak.
AI sose használjon tüzérségi egységet szárnytámadáshoz
Kevesebb „öngyilkos” támadásindítás
• Változások, hogy az AI jobban védje városát, ha az ellenség 5 mezőn belül közel van

[GYŐZELEM]

• AI agresszívebben megy diplomáciai győzelemre, ha gazdag (városállamok kivásárlása)
• AI hatékonyabban épít Űrhajót, amikor Űrhajó győzelemre tör

[NÉPEK]

• Néhány vezetőnél változás, hogy gyakrabban használja a tulajdonságait
• Napóleon többet fog kultúrára hajtani

[HARC/EGYSÉGEK]

• AI nem fogja lovas egységeit annyiszor védekezésre használni dombon
• AI gyakran több védelmi egységet fog építeni
• AI agresszívebben fog barbárokat vadászni a játék korai szakaszában
• Valamivel több tengeri haderő
• AI mostantól az egyéni jellegének megfelelőbben fog
  távolra ható és mobil egységeket gyártani – lényegében több mobil egysége lesz
AI hatékonyabban fog építeni, mozgatni és használni légierőt
• AI nem gyárt légelhárítást, ha nem fenyegeti őt légierő
• Prince fokozat felett az AI több egységet fog gyártani
• AI több ostromgépet fogy gyártani és használni várostámadáshoz
• AI okosabban fog célpontot választani atomtámadásnál
• AI vagy automata felderítők elmehetnek a látómező széléig és ott újra felderíthetnek

[FELFEDEZÉS/TERJESZKEDÉS]

• Amikor lehetősége van rá, az AI hangsúlyt fektet majd óceánjáró felfedező hajó használatára
• AI valamivel többet fog nem saját kontinensen terjeszkedni
• AI mostantól majd rendszeresen kolonizál távoli kontinenseket (?)
AI agresszívabban fog második hullámban terjeszkedni
• AI okosabban fog úgy bombázni, hogy közben védi a bombázó egységet
• Telepes: okosabban fogják remélhetőleg kezelni a jellemzően vizes térképet
• AI ráhajt majd a más földterületen található romokra
• AI gyakrabban foglalja majd el az üres barbár táborokat

[MUNKÁSOK/VÁROS AI]

• Nagyváros gyakrabban fog boldogság és pénzes épületet építeni
• A munkások a javítást előtérbe helyezik majd mással szemben
• AI valószínűbben fog falat építeni olyan városba, amely egykor főváros volt
• Munkás fejlesztéskor aranykor alatt figyelembe veszi a helyes mezőértékeket,
   és a szerint fejleszt (teljes termelés vagy egy adott dolog max. termelése)
• AI hajlamosabb lesz a gazdaság korai fejlesztésére
• Több munkás AI javítás

[EGYÉB]

• Az AI az Alap stratégiát jobban figyelembe veszi az egyéni vonások esetén
• Elavult egységek feloszlatása, akkor is, ha nem veszít éppen pénzt
• AI Valamivel gyakrabban fejleszt egységet
• Egyéni TP vonások némi alakítása
• AI ezentúl figyelembe veszi az Alap stratégiát TP választáskor
• AI ezentúl jobban figyelembe veszi az Alap stratégiát tech választáskor
• AI nem megy barbárt vadászni, ha a védelme kritikus
• AI kevésbé fog belső tengernél lévő városban hajókat gyártani
• További nyomvonal javítások

[JÁTÉKMENET]

[VÁROS/ÉPÜLETEK]

• Új épület: Nemzeti kincstár (gazdasági nemzeti csoda).
   Piac kell hozzá minden városban. +8 aranyt ad körönként a városban.
• Új épület: Circus Maximus (boldogság nemzeti csoda).
   Kolosszeum kell hozzá minden városban. +5 boldogságot ad.
• A Könyvtár nem ad specialista helyet
• A Wat ad 2 specialista helyet
• Az Általános iskola most 1 tudomány per lakosságot jelent,
   +1 ingyen Híres Tudós pontot, +1 kultúrát, és 3 arany a fenntartása
• Az Csillagvizsgáló most 1 specialista helyet ad
• A Kutatólabor 2 specialista helyet ad
• Az Általános iskola 1 tudományt ad és 3 arany a fenntartása
• A Vízimalom most +2 élelem, +1 termelés, 2 arany fenntartási költséggel
• A Papírkészítő nem ad specialistát
• A Cirkusz most +2 boldogság és nincs fenntartási költség
• A Színház +5 boldogság
• A Stadion +5 boldogság
A Bíróságot olcsóbb lesz építeni is és fenntartani is
A Bíróság megvásárolható lesz (bár drága)
Védő épületeknek nem lesz fenntartási költsége
• Védő épületek segítik körönként visszaerősödni a várost
• Városok fokozott erősítése, ahogy egyre fejlettebb a tudomány
• Csökken a Tiltott város és a Meritocracy hatása (boldogság városonként)
• Nagyobb városméretnél csökken a szükséges élelem a növekedéshez
Az épületek mostantól nem adhatnak több boldogságot,
  mint ami a város népessége (csodák kivételek ez alól)
• A Vasművek most %-os bónusz helyett +10 kalapácsot adnak
• A Nemzeti kollégium a %-os bónusz mellett +5 tudományt is ad
• A Hermitage a korábbi bónusz mellett ad 5 kultúrát is
• Javítva a Rombolás/Nem rombolás kihasználása
• A lerombolt városok lakoság boldogtalan, miközben rombolódik a város
A városok gyorsabban erősödnek vissza

[EGYSÉGEK/PROMÓCIÓK]

• A cavalry most elavulhat a Combustion tudománnyal
• A cavalry tankká léphet elő
• A stealth bomberek nem használhatnak anyahajót
• A romok csak egy fejlesztést engednek egy egységnek
  (nincs több „harcosból ókori puskássá ugrás” jelenség)
• Lesz második vízreszállás promóció („Védekező vízreszállás”)
Megnövelt sebzés tengeri ütközetnél
A közelharci lovas egységek várostámadásnál gyengítést kapnak
• Növelt várossal szembeni gyengítés a lovas és páncélos egységeknél (40 helyett 50%)
• A Lancer és hasonló UU helikopterré fejlődhet
A közelharci lovas egységek erejének csökkentése,
• Promóciókat azonnal kell választani az adott körben, amikor megszerezzük őket
Többé nem lehet promótálni egységet abban a körben, amikor már harcolt
   (ekkor a következő kör elején lehet)
• A katapult és a trebutchet gyengébb lesz egységek ellen, de erősebb városok ellen
Az íjász és a íjpuskás (és a megfelelő nemzeti spec. egységek)
   gyengébbek lesznek városokkal szemben
• Néhány harci bónusz kisebb lesz:
   szárnytámogatás (15 helyett 10),
   Nagy tábornok (25 helyett 20),
   Diszciplína (15 helyett 10),
   Military Tradition (2x helyett 1,5x)
• A Mobile SAM-nek nem kell többé alumínium
Nyílt terep gyengítés csak 10% lesz
• A mocsár mostantól 3 lépést jelent (harci szekér nem megy át rajta gyorsan)

[VÁROSÁLLAMOK]

Csökkentett bónuszok a tengeri városállamok után:
   Barát: +2 élelem a fővárosban, +0 más városban;
   Szövetséges: +3 élelem a fővárosban, +1 más városban
• Csak az első 3 ajándékozott egység jelent befolyást a városállamnál
• Barbár egység megölése egy városállam területén
   mostantól 5 körig tartó időt indít, amikor nincs büntetés a területen tartózkodás miatt

[BOLDOGTALANSÁG]

A boldogtalanság -20 értéken túl lázadó egységeket kelt életre a birodalomban,
   ezek létszáma a városok számától függ
• Aranykorhoz kevesebb boldogság pontmennyiség kell
• Aranykorhoz szükséges boldogság pontmennyiség növekszik,
   ahogy egyre több város van a birodalomban

[TÁRSADALOMPOLITIKÁK]

• A Landed Elite (Tradíció ág) most 2/3-ra csökkenti a határnövekedéshez szükséges költséget
• A Monarchy (Tradíció ág) most +1 aranyat ad két népességenként a fővárosban
• A Liberty most telepes nevelésénél csak a fővárosban ad bónuszt, nem minden városban
• A Tradition most +50% növekedést jelent a fővárosban
• A Theocracy most +25%-kal csökkenti a boldogtalanságot
• A Reformation most 10 kör aranykort ad
• A Rationalism ág felvétele most 4 kör aranykort ad

[TECH FA]

• Kapcsolat a Military Science és a Dynamite között
• Kapcsolat a Civil Service és az Education között
• Kapcsolat a Economics és az Scientific Theory között
• Kapcsolat a Chivalry és az Acoustics között
A kutatási túlcsordulás rendbe lesz téve
   (az extra pontok továbbvezetődnek a tech befejezése után a következőbe)

[ÁLTALÁNOSSÁG]

• Hiba javítása, amikor a városra kattintva nem jelölődött ki az azt védő egység
• A természeti csodák most kultúrát is adnak (ha művelik őket),
   és boldogságot is adnak (ha határon belül vannak),
   ha a népnek egy vonása kapcsolódik a csodához az XML-ben
A játékosoknak mostantól azonnal kell választani a TP-t,
   nem várhatnak vele későbbig
• A társadalomtudományok ára soha nem csökkenhet
   (vagyis városok eladása nem hat erre)
• Csökken az első mezőért szükséges kultúra ponthatára a városban (20 helyett 15)
• 3 új természeti csoda, hozzátartozó „ritkaság”-kóddal, az Újvilág szcenárióhoz
• Kevesebb pont a csodákból (40 helyett 25),
   városokból (10 helyett 8), több pont lakosság után (3 helyett 4)

[DIPLOMÁCIA]

Az AI feléd való hozzáállása mostantól látható lesz
   a diplomácia ablakban és a diplomácia leugró menüben
• Lesz egérrel feljövő kisablak, ami mutatja egy AI vezető hangulatát.
   Felsoroltatik, hogy konkrétan mik teszik az AI-t boldoggá/dühössé.
Új diplomáciai rendszerelem: Barátság kinyilvánítása (nyilvános deklaráció)
   – ezzel együtt járnak diplomáciai megkötések is)
Új diplomáciai rendszerelem: Megvetés (Denounce) (?) (nyilvános deklaráció)
   – ezzel együtt járnak diplomáciai megkötések is)
• Új egyéni vezetői reakciók
   (Figyelmeztetés komoly terjeszkedés esetén, Agresszív hadi fejlesztés,
   Luxuscikk csere, közös Nyitott határok felkérés, Ajándékozás)
• Ha nem teszünk eleget egy baráti nép kérésének, az rontja a kapcsolatot
• Egy harmadik AI nép most reagálhatnak, ha a játékos
   barátságot köt egy néppel vagy megvet egy népet.
   Az hogy mit mondanak, a helyzettől függ,
   ha barátkozol valakivel, akit nem kedvelnek, haragudni fognak.
• AI vezetők néha kérik majd barátaikat, hogy vessék meg az ellenségeiket,
   ezzel mutatva támogatást, és ha ezt megtagadják, nagyon bosszúsak lehetnek.
• Az AI képes barátokat is megvetni (ld. Hátbatámadás),
   és a hátbatámadásról nyilvántartás is lesz a diplomácia infóablakban

[KEZELŐFELÜLET]

• XP sávjelzés az egységeknek, légierő nem kap XP-t olyan város támadásáért,
   ami végletesen legyengült 1 HP-ra
• Az egyéni játékban „You”-ra cserélődik a játékos neve a pontlistán
• Új opció: automata munkásnak megadható, hogy ne bántson meglévő elemeket
• Javítás: eddig a boldogság egér jelzésnél nem voltak felsorolva a várost védő egységek
• Térképbetöltés funkció most már helyesen jeleníti meg a térkép fajtáját és méretét
• Új, mérges kinézetű Dzsingisz kán betöltési képernyő
• Kezdeti beállítási lehetőség:
   ki-be kapcsolható, hogy azonnal kell-e TP-t és előléptetést választani
• Mutatja támadáskor előzetesen a folyó miatti negatív hatást
• További hozzáadások a Globális politikai ablakhoz
• A Shift-Enter mostantól nem használható erőltetett körbefejezésre,
   viszont helyette átugorhatók vele az utasításra váró egységek
• Több igazítás és hibajavítás


[EGYÉB]

• Apróbb hibák javítása, mikor hosszabb utakat kell meglévő dolgokhoz hozzáadni
• Bombázást mutató nyíl javítása térkép körbeérésekor

[MODDOLÁS]

• Az anya kategória számolása mostantól beleérti a gyerek kategóriák számolását is
• Egy kategória kiválasztása/kivétele mostantól automatikusan
   kiválasztja/kiveszi annak gyerekét és szülőjét is
• Kategória nevek levágásának igazítása, hogy jobban megfeleljen a neveknek
• Az olyan kategóriák elrejtése, amelyeknek nincs gyerekük és 0 a számuk
• Hozzáadott támogatás nyelv visszatéréshez (ha egy mod nincs lefordítva más nyelvre, 
   visszatér az angolhoz, a szövegkulcsok nem jelentkeznek)
• A lapkezelő a modkezelőben a telepített modok fülön most helyes módon jelenik meg
• A hosszú tételek, mint a „különleges köszönetnyilvánítás”
   mostantól nem lógnak ki a modkezelő képből
• A modkezelőben sokkal gyorsabban fognak frissülni a Kategóriák
• Több javítás a modkezelőben
• Olyan modok támogatása, melyek alapvetően átírják a tech-fát
   (tech törlése, hozzáadása, ill. egységek, épületek, tech-ek átírása)
• Új: Játék-események rendszer, ami átírhatja a játékmenet DLL ilyen funkcióját
• A "Reload Landmark System" mod zászló javítása,
   mostantól landmark frissítés a "ArtDefine_Landmarks"-ban van definiálva
• Több SDK igazítás (az új verzió nemsokára kikerül majd)

[SZERIALIZÁLÁS/MENTÉSEK]

• Javítás olyan mentés-formánál, amelynél egy játék alatt gyakran történő
   visszatöltéskor a mentések drasztikusan növelték a lefoglalt memóriát


 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://civ5.blog.hu/api/trackback/id/tr282441128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mariak 2010.11.11. 10:59:31

Az agresszív hadi fejlesztést megszólja majd az ellen... Ez tetszik. :-) Remélem, azért nem lesz "bagoly mondja verébnek" effektus. :P

Arilian 2010.11.12. 10:37:49

Jó a blog, ha rendszeresen frissíted, hiánypótló lesz :)
süti beállítások módosítása