HTML

Civilization V - egy rajongó szemével

2010 végére kijön kedvenc játék-sorozatom, a Sid Meier's Civilization ötödik darabja. Ezzel kapcsolatban szeretnék itt írni: infókat, gondolatokat.

Friss topikok

Linkblog

Még nincs tavasz - de van peccs!

2011.03.03. 15:44 :: dylan73

Igen, itt az új peccs - 1.0.1.217 - és nem is akármilyen...

Hadd idézzem hozzávetőleges fordításban Dennis Shirk Firaxis producert:

A mostani peccs a játék jelentős kiegyensúlyozását célozza meg.
Ha már jelentkezünk ezzel, következzen néhány gondolat,
milyen további javításokat tervezünk a kiegyensúlyozásban.

A mostani peccsben az a cél, hogy egyenlő eséllyes induljanak
a Széles (sok kisebb város) és a Magas birodalmak (kevés nagyobb város).
A peccs sok változást hoz a játék gazdasági szabályaiban.
Változik a városok közötti távolság, az épületek hatása,
a Liberty és a Tradition társadalompolitka ágak
– ezek a legjelentősebb módosítások.

Úgy látjuk, most a Magas birodalmak akár késői korokban is
felveszik a versenyt termelésben és tudmányban a Szélesekkel.

Változtattunk a terepmezőkön is, ahogy ezek épületekkel valő összefüggésein is. Könnyebb lesz építkezni, főleg, ha kihasznáható nyersanyagok is vannak
a város körül.

Javítjuk, ahogy eddig is tettük,
a játék tempóját, a diplomáciát, a gépi intelligenciát, a körök hosszát, stb.

A jövő témái:
harc, multi játék, késői korok TP ágai, csodák, népek egyéni bónuszai, stb.
Továbbra is követjük a rajongók véleményeit, meglátásait.
Közösen együtt – a közösség, a tesztelő és a fejlesztők –
csakis nyerő csapat lehetünk a civ5 számára!

 

És akkor most következzék a változások listája (hosszú lesz):
 

JÁTÉKMOTOR

  • jelentősen gyorsabb AI körök
  • láthatatlan folyók normális megjelenítése
  • memória túlcsordulás megelőzése (kezelőfelület: textúra rajzolás miatt volt)
  • memória túlcsordulás megelőzése (DLL: „Args system” miatt volt)


PROGRAM LEFAGYÁS/KIDOBÁS

  • kódok javítása


KEZELŐFELÜLET

  • Harci jelentés, ha város támad egységet
  • Új diplo státusz: „Denuciál”, az adott körben,
    amikor a gép éppen megutálja a játékost
  • A vízreszállt egységek többé nem látszanak szuper-erősnek
  • A játékos figyelmeztetést kap, ha a megtámadni készült városállam
    egy erős nép védelme alatt áll
     

JÁTÉKMENET

  • Telepes nevelésénél ne legyen előnyös hatása a felesleges élelemnek
  • A városállamok most észlelik, ha teljesül az „építs nekem utat” küldetés
  • Az aranykor most +20% termelést ad a városoknak, nem +1 kalapácsot mezőnként
     

GÉPI STRATÉGIA

  • A gép nem fog túl sok légelhárítás egységet termelni
  • Városállamok nem csinálhatnak Manhattan-tervet
  • A gép az ellenég haderejénél figyelembe veszi annak pénztartalékát is
  • A gép az ellenség erejénél a promóciókat is figyelembe veszi
     

GÉPI DIPLOMÁCIA

  • Nem lesznek sorozatban jövő „megutálunk valakit mind” jelenség,
    a gép most mindig a saját viszony-szintjét veszi alapul ahhoz,
    hogy megutáljon valakit vagy sem
  • A denunciálás (utálat) 50 körig tart
  • A deklarált barátság (is) 50 körig tart
     

MODDOLÁS

  • Különböző társadalompolitika elemekkel kapcsolatos támogatások
  • Az online panel kijelzi az összes letöltések számát, a kezdetektől fogva
  • Ha klikkelünk egy online modra a keresőben,
    most listában lehet választani verziók közül
  • Modderek számára vonal-kontroll grafikonok, stb készítéséhez
     

MULTI-JÁTÉK

  • Lehet játszani a DLC népekkel (ovasod, Rameau? :))
  • Új térképfajták: Ring, Skirmish, Ancient Lake
     

HIBA-JAVÍTÁSOK

  • Javítás: ha a gép megutál egy játékost, ne jelezze a viszonyt „barátinak”
  • Javítás: Ai látható viselkedés és szóhasználat megfeleljen a viszonynak
  • Javítás: egyebek


EGYENSÚLY VÁLTOZTATÁSOK


SZABÁLYOK

  • Városok között 3 mező távolság kell (eggyel több, mint eddig) (!),
    hacsak nem tengervíz választja őket el egymástól
  • A város most csak 1 ingyen termelést kap és nem kap pénzt
    (mindkettő eggyel csökkent)
  • A kereskedelmi utak a főváros népességétől függő termelés változik:
    a kis kapcsolódó városok csak kevés pénzt adnak
  • A felesleges élelemből csak max. 3 termelés jöhet telepes nevelésénél
  • Szövetséges tengeri városállam a fővárosnak 3 élelmet ad, nem 4-et
  • Egész játékra kiterjedő termelési és fenntartási költség kiegyensúlyozás


ÉPÜLETEK

  • Új épület: Vízvezeték: népességnövekedéskor az élelemraktár 40%-ig tele van
  • Palota: erősebb: 3 arany, 3 kalapács
  • Magtár: olcsóbb, és +1 élelem gabona, szarvas vagy banán mező esetén
  • Piac és Bazár: +2 aranyat ad (és +25% pénzt)
  • Műhely: +2 kalapács, a bónusz 15%-ra csökkentve,
    cserébe viszont minden termelésre adja
  • Istálló: olcsóbb, +1 kalapács Birka/Tehén/Ló esetén,
    és építhető Birka vagy Tehén mező meglétekor is
  • Világítótorony: olcsóbb, +1 élelem Hal esetén
  • Vaskohó: kevesebb, +8 kalapács, de korábban elérhető
  • Gyár: kell hozzá Műhely, +3 kalapács, de csak 25% termelési bónusz,
    viszont 2 specialista helyet ad (1 volt)
  • Neukleáris és Naperőmű: kell Gyár, de most +35% termelési bónusz, és +4 kalapács,
    vagy az egyik, vagy a másik erőmű lehet a városban
  • Kórház: +5 élelem (de nem tölt meg raktárat), kell Vízvezeték
  • Fegyverkovács: +1 kalapács minden egyes vaslelőhely után
  • Fegyverraktár: fenntartási költség csak 2 arany
  • Kolosszeum: csak 3 boldogság, fenntartási költség csak 2 arany
  • Színház: csak 4 boldogság
  • Kolostor: NINCS fenntartási költség
  • Kert: fenntartási költség csak 1 arany
  • Csillagvizsgáló: NINCS fenntartási költség
  • Opera: csak +4 kultúra, fenntartási költség csak 2 arany
  • Köziskola: nincs Híres ember pont

SPECIALISTA MÓDOSÍTÁSOK

  • Templom: -1 Művész
  • Sárpiramis templom: -1 Művész
  • Opera: +1 Művész
  • Bank: -1 Kereskedő
  • Szatrapa udvar: -1 Kereskedő
  • Tőzsde: +1 Kereskedő
  • Csillagvizsgáló: -1 Tudós
  • Egyetem: +1 Tudós
  • Kert: -1 Művész
  • Laboratórium: -1 Tudós
  • Köziskola: -1 Tudós
     

MEZŐFEJLESZTÉSEK/UTAK

  • Vasút bónusz csak +25%
  • A drágakő/arany/ezüst/márvány bánya eggyel kevesebb extra aranyat ad
  • A halászhajó +1 élelem, nem arany
  • A halászhajó +1 arany, ha megvan a Compass tech
  • A szarvas mezőn meglévő tábor termelést ad, nem élelmet
  • A cukorültetvény nem ad plusz élelmet
  • A kerekedőhelyek 2 helyett 1 aranyat adnak (!),
    akkor adnak 2-t, ha van Economics tech
  • A kerekedőhelyek és a tábor +1 aranyat ad, ha van Economics tech
  • A fakitermelés +1 kalapács, ha van Scientific Theory tech (nem pedig Steam Power)
  • A bánya és a kőfejtő +1 kalapács, ha van Chemistry tech
  • Az ültetvény és a karám +1 élelem, ha van Fertilizer tech
  • A kút és a tengeri kút +3 kalapács (+1 volt)
  • Az Akadémia 6 tudományra nőtt
  • Az Emlékmű 6 kultúrára nőtt
  • A manufaktúra 4 kalapácsra nőtt

TÁRSADALOMPOLITIKÁK

  • Tradition: a kulturális határnövekedés költségének csökkentése
    a nyitó politikához került. A csökkenés a játék során egyre erősebb.
    A nyitó politika ad +3 kultúrát is a fővárosban.
  • Aristocracy: a csoda-bónusz csak 20%
  • Legalism: az első négy városodban ad egy ingyenes kultúra épületet
  • Oligarchy: várost őrző egységeknél nincs fenntartási költség,
    és az egységgel ellátott város +100 tüzérségi támadóerőt kap.
  • Landed Elite: +15% növekedés, és +2 élelem városonként
  • Monarchy: +1 arany és -1 boldogtalanság a fővárosban minden két népesség után
  • Liberty: +1 kultúra körönként minden városban
  • Collective Rule: telepes nevelés +50%, ÉS egy ingyen telepes a főváros közelében (!)
  • Citizenship: munkás nevelése +25%, ÉS egy ingyen munkás a főváros közelében (!)
  • Representation: Minden új város a normálisnál 33%-al kevesebbel növeli
    a TP politikák kultúrköltségét, és ad egy Aranykort is
  • Order: csak 15% termelési bónusz
  • Meritocracy: minden fővároshoz úttal csatlakozó város után fél pont boldogság,
    és egy tetszőleges Híres ember jelenik meg a fővárosnál


NYERSANYAGOK

  • A Hal csak +1 élelem (de lehet imét +2, ha van Világítótorony)
  • A Márvány csak +20% termelés bónusz a csodákhoz (+25% volt)


TECH

  • Megemelt tech-költségek
    (korai korszakokban csak kicsit, modern korban közel duplája)
  • A fűrésztelep a Constrauction-hoz került
  • A hídépítés visszakerült az Engineering-hez
  • A Vaskohó a Machinery-hez került
     

EGYSÉGEK

  • A halászhajó drágább lett
  • A telepes 25%-al drágább lett
     

CSODÁK

  • A Kolosszus több nem avul el
  • Az Angkor Wat most 25%-al teszi olcsóbbá a mezők árait (az egész birodalomban)


SPECIÁLIS NÉPI BÓNUSZOK

  • Chu-ko-nu: 10 helyett 9-es erő
  • Aztékok: dupla annyi kultúra a megölt egységek után
  • Krepost: most 25%-al teszi olcsóbbá a mezők árait (az adott városban)
  • Papírkészítő: csak +2 arany, de nincs fenntartási költség
     

TÉRKÉPGENERÁTOR

  • Olaj: többet ad egy lelőhely
  • Uránium: legalább 2-t ad egy lelőhely
  • Szarvas: kevesebb lesz jeges vidéken
  • Birka: jobban szét lesz szórva
  • Gabona: síkság (plains) mezőn kevesebb lesz
  • Tehén: több lesz, ahol sok a fű a kezdéskor, ott akár kettő is lehet
     

1 komment

Címkék: civ5 peccs

A bejegyzés trackback címe:

https://civ5.blog.hu/api/trackback/id/tr612707426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sertésmájkrém 2011.03.13. 17:04:06

jelentősen gyorsabb AI körök - hazugság

Nem lesznek sorozatban jövő „megutálunk valakit mind” jelenség, - hazugság

:)

Csak ez a 2, a többihez nem volt szerencsém a gyorsteszt alatt, de a kedvemet elvették a még mindig több perces töltések és köridők.

Amigán volt meg nekem először az UFO enemy unknown, még középiskolás voltam. 1 kibaszott kör fél óra volt, akkor döntöttem le hogy veszek pc-t mikor megláttam a haverom 386-osán, hogy pörög.

Na ilyen érzésem van most is, marathon sebességnél azért a 20-25 kör/óra kicsit karcsú.

((Baszd meg Sid Meier, amiért tönkretetted a kedvenc játékomat.))

:)