HTML

Civilization V - egy rajongó szemével

2010 végére kijön kedvenc játék-sorozatom, a Sid Meier's Civilization ötödik darabja. Ezzel kapcsolatban szeretnék itt írni: infókat, gondolatokat.

Friss topikok

Linkblog

Új tavaszi peccs a láthatáron!

2011.04.14. 10:47 :: dylan73

Új peccs a kitartó civ-játékosoknak!


Amint azt az alábbi címen olvashatjátok…
forums.2kgames.com/showthread.php
…két lépésben jön a játék újabb javítása.

Voltaképp ez 1+1 peccset jelent,
és a +1 majd csak nyáron lesz valamikor (pár hónap múlva)…

Ne is nagyon foglalkozzunk most azzal, mit rejteget ama majdani toldozás
(amúgy: balansz, AI, diplomácia, és egy „nagyon-követelt-valami-új dolog…
tippem szerint játék végi visszajátszás és/vagy játk közbeni grafikonok)
– inkább nézzünk csak kevéssel a lábunk elé, vagyis azt, mit kapunk nemsokára
(tippem szerint úgy május elején):

Dennis Shirk producer szerint a fókusz a technikai stabilitás erősítésén 
és a hibák javításán lesz,
de azért jutott némi energia a két örökzöld témára,
az AI-ra és a diplomáciára.

Én itt most újítok, és nem fordítom le a teljes közzétett változás-listát,
inkább önkényesen kiemelek érdekességeket,
kvázi ezzel szubjektíven össze is foglalom röviden a listát.

Tehát:

AI ÁLTALÁBAN

  • A gép több munkást fog nevelni


AI: KATONAI TERVEZÉS

  • Játék elején többet fog a gép hirtelen rajtaütésszerűen támadni
     
  • Háború közben csendesebb körülmények között is tervezhet támadást a gép,
    ha erőit legalább az ellennel egyenlőnek látja
     
  • Több javítás is történik a tengeri hadműveletet illletően:

       - körültekintőbben választ várost célpontnak
       - valamivel könnyebben szánja rá magát invázióra (partraszállás)
       - körültekintőbben tesz vízre és mozgat vizen csapatokat,
         okosabban teszi partra őket (pl. szárnyon lévő vagy tüzérségi erőt)

  • Szárazföldi háborúzás:

       - jobban fogja megválasztani a célpont várost és azt,  
         hogy melyik saját városból gyártsa/küldje ehhez a haderőt

  • A gép megfelelően felhagyjon a játékossal szembeni olyan hadművelettel,
    mely a háború sorrán indult (pl. gyülekezés támadáshoz),
    de csak békekötés után tudta volna végrehajtani.
    Ez kijavítja a néha jelentkező „gép hadat üzent békeszerződés idején” dolgot. (4/18)

     
  • Javítja a muster hatókört tengeri inváziós csapatgyűlésnél.
    Így az invázió nem akad meg a gyülekezésnél, és hamarabb megindul a cél ellen. (4/18)

     
  • Nem enged a gépnek atomtámadást olyan mezőn,
    ami megszegne egy békeszerződést. (4/18)

     

AI: TAKTIKA CSATÁBAN

  • Okosabban fog támadni civil egységeket
     
  • Támadóbb szellemben használja majd a hadvezéreit
     
  • Az ellenséges citadellát veszélyes terepként kalkulálja,
    és igyekszik onnan kifüstölni az egységet,
    majd netán le is rombolni vagy elfoglalni a citadellát.
     
  • Ha az ellenség haderejét erősnek látja,
    óvatosan fog megközelíteni egy célpontnak kinézett várost


AI SAJÁT TERÜLETÉN:

  • Ellenőrzi, hogy a nép beállítottságai ne akadályozzák a munkásait
    a mezők művelésében. Korábban egyes gépi népeknél emiatt
    nagy területek maradtak műveletlenül. (4/18)

     
  • Probléma javítása, mely miatt a mukások nem nem hoztak helyre
    nem nyersanyagos és bónuszos rongált mezőket. (4/18)

     

DIPLOMÁCIA

  • Denunciáláskor van egy ezt „nyugtázó” párbeszéd az illető néppel.
    Csak egyszer lehet denunciálni az adott körben.
     
  • A gép ne üzenjen háborút olyan népnek, akivel már háborúban áll (4/18)
     
  • Nem lehet tech-egyezményt kötni, ha az egyik fél végére ért a tech-fának.
     
  • FONTOS: A gépi játékosok jobban fogják értékelni a baráti viselkedésünket,
    sokkal inkább szövetségesként fognak viselkedni,
    ha komolyan jóban vagyunk egymással:
    könnyebben behívhatók lesznek háborúba,
    kevésbé fognak denunciálni minket…

  • Gépi népek közti diplomáciáról csak akkor kapunk infót,
    ha ismerjük legalább az egyik népet
     

EGYSÉGEK

  • Olyan egység, mely nem tud közelharcot vívni, nem foglalhat el várost!
    Tehát pl íjász, katapult sem…
     
  • A lopakodó repülő immár kaphat promóciót
     
  • Az egységek semmiképp nem fejleszthetők ellenséges területen
     
  • Az ipari/modern indítású játékokban a városállamok most már
    rendesen nevelnek munkásokat (4/18)

     

VÁROS

  • Ha elfoglalsz egy várost, a kultúr-szintje megmarad,
    csak a kultúrtermelése megy le nullára.
    Ez fontos, így a nagy város nem nyer könnyen új területet.


ÁLTALÁNOS PECCS TÉMÁK

  • Csomó apróbb városgazgatási baki javítása
     
  • Moddolás segítése
    - könnyebb lesz letilteni egyes játékelem-témák témák eredeti változatát
    - elég lesz majd 2D-s diplo-háttér is
     

APRÓBB ÉRDEKES DOLGOK

  • Egy klikk az egységre: kijelöli,
    két klikk az egységre: a kamera is oda mozdul az egységre
     
  • Több fejlesztás a Civilopédiában (funkciók, pontosság) (4/18)
     
  • Fent a képernyő info-sorában lesz nyersanyag panel
     
  • Nem lehet mostantól újabb ingyen telepest/munkást szerezni
    a policy rendszer kijátszásával (4/18)

     
  • Mongol-szcenárió csak dominációval lesz nyerhető
     
  • Folyók grafikai javítása (szín, textúra, árnyékolás) (4/18)
     

STABILITÁS

  • Javítások a „scroll crash” ellen
     
  • A polinézia szcenárió játszható lesz:
    nem fog lefagyni a játék, ha moai-szobrot tesz valaki a térkép szélére

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://civ5.blog.hu/api/trackback/id/tr362825227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása