Új peccs a kitartó civ-játékosoknak!
Amint azt az alábbi címen olvashatjátok…
forums.2kgames.com/showthread.php
…két lépésben jön a játék újabb javítása.
Voltaképp ez 1+1 peccset jelent,
és a +1 majd csak nyáron lesz valamikor (pár hónap múlva)…
Ne is nagyon foglalkozzunk most azzal, mit rejteget ama majdani toldozás
(amúgy: balansz, AI, diplomácia, és egy „nagyon-követelt-valami-új dolog…
tippem szerint játék végi visszajátszás és/vagy játk közbeni grafikonok)
– inkább nézzünk csak kevéssel a lábunk elé, vagyis azt, mit kapunk nemsokára
(tippem szerint úgy május elején):
Dennis Shirk producer szerint a fókusz a technikai stabilitás erősítésén
és a hibák javításán lesz,
de azért jutott némi energia a két örökzöld témára,
az AI-ra és a diplomáciára.
Én itt most újítok, és nem fordítom le a teljes közzétett változás-listát,
inkább önkényesen kiemelek érdekességeket,
kvázi ezzel szubjektíven össze is foglalom röviden a listát.
Tehát:
AI ÁLTALÁBAN
- A gép több munkást fog nevelni
AI: KATONAI TERVEZÉS
- Játék elején többet fog a gép hirtelen rajtaütésszerűen támadni
- Háború közben csendesebb körülmények között is tervezhet támadást a gép,
ha erőit legalább az ellennel egyenlőnek látja
- Több javítás is történik a tengeri hadműveletet illletően:
- körültekintőbben választ várost célpontnak
- valamivel könnyebben szánja rá magát invázióra (partraszállás)
- körültekintőbben tesz vízre és mozgat vizen csapatokat,
okosabban teszi partra őket (pl. szárnyon lévő vagy tüzérségi erőt)
- Szárazföldi háborúzás:
- jobban fogja megválasztani a célpont várost és azt,
hogy melyik saját városból gyártsa/küldje ehhez a haderőt
- A gép megfelelően felhagyjon a játékossal szembeni olyan hadművelettel,
mely a háború sorrán indult (pl. gyülekezés támadáshoz),
de csak békekötés után tudta volna végrehajtani.
Ez kijavítja a néha jelentkező „gép hadat üzent békeszerződés idején” dolgot. (4/18)
- Javítja a muster hatókört tengeri inváziós csapatgyűlésnél.
Így az invázió nem akad meg a gyülekezésnél, és hamarabb megindul a cél ellen. (4/18)
- Nem enged a gépnek atomtámadást olyan mezőn,
ami megszegne egy békeszerződést. (4/18)
AI: TAKTIKA CSATÁBAN
- Okosabban fog támadni civil egységeket
- Támadóbb szellemben használja majd a hadvezéreit
- Az ellenséges citadellát veszélyes terepként kalkulálja,
és igyekszik onnan kifüstölni az egységet,
majd netán le is rombolni vagy elfoglalni a citadellát.
- Ha az ellenség haderejét erősnek látja,
óvatosan fog megközelíteni egy célpontnak kinézett várost
AI SAJÁT TERÜLETÉN:
- Ellenőrzi, hogy a nép beállítottságai ne akadályozzák a munkásait
a mezők művelésében. Korábban egyes gépi népeknél emiatt
nagy területek maradtak műveletlenül. (4/18)
- Probléma javítása, mely miatt a mukások nem nem hoztak helyre
nem nyersanyagos és bónuszos rongált mezőket. (4/18)
DIPLOMÁCIA
- Denunciáláskor van egy ezt „nyugtázó” párbeszéd az illető néppel.
Csak egyszer lehet denunciálni az adott körben.
- A gép ne üzenjen háborút olyan népnek, akivel már háborúban áll (4/18)
- Nem lehet tech-egyezményt kötni, ha az egyik fél végére ért a tech-fának.
- FONTOS: A gépi játékosok jobban fogják értékelni a baráti viselkedésünket,
sokkal inkább szövetségesként fognak viselkedni,
ha komolyan jóban vagyunk egymással:
könnyebben behívhatók lesznek háborúba,
kevésbé fognak denunciálni minket… - Gépi népek közti diplomáciáról csak akkor kapunk infót,
ha ismerjük legalább az egyik népet
EGYSÉGEK
- Olyan egység, mely nem tud közelharcot vívni, nem foglalhat el várost!
Tehát pl íjász, katapult sem…
- A lopakodó repülő immár kaphat promóciót
- Az egységek semmiképp nem fejleszthetők ellenséges területen
- Az ipari/modern indítású játékokban a városállamok most már
rendesen nevelnek munkásokat (4/18)
VÁROS
- Ha elfoglalsz egy várost, a kultúr-szintje megmarad,
csak a kultúrtermelése megy le nullára.
Ez fontos, így a nagy város nem nyer könnyen új területet.
ÁLTALÁNOS PECCS TÉMÁK
- Csomó apróbb városgazgatási baki javítása
- Moddolás segítése
- könnyebb lesz letilteni egyes játékelem-témák témák eredeti változatát
- elég lesz majd 2D-s diplo-háttér is
APRÓBB ÉRDEKES DOLGOK
- Egy klikk az egységre: kijelöli,
két klikk az egységre: a kamera is oda mozdul az egységre
- Több fejlesztás a Civilopédiában (funkciók, pontosság) (4/18)
- Fent a képernyő info-sorában lesz nyersanyag panel
- Nem lehet mostantól újabb ingyen telepest/munkást szerezni
a policy rendszer kijátszásával (4/18)
- Mongol-szcenárió csak dominációval lesz nyerhető
- Folyók grafikai javítása (szín, textúra, árnyékolás) (4/18)
STABILITÁS
- Javítások a „scroll crash” ellen
- A polinézia szcenárió játszható lesz:
nem fog lefagyni a játék, ha moai-szobrot tesz valaki a térkép szélére