HTML

Civilization V - egy rajongó szemével

2010 végére kijön kedvenc játék-sorozatom, a Sid Meier's Civilization ötödik darabja. Ezzel kapcsolatban szeretnék itt írni: infókat, gondolatokat.

Friss topikok

Linkblog

Civ5: A Társadalompolitika

2010.08.23. 16:20 :: dylan73

 

TÁRSADALOMPOLITIKA - A BIRODALOM MEGFORMÁLÁSA
 

A társadalompolitika (TP) tíz kategóriájának elemei a játék során összegyűlt kultúrapontokkal vásárolhatók meg – némiképp a technológiákhoz hasonlóan - mindig egyre drágábban (függetlenül attól, hogy milyen mélyen tartunk egy kategóriában).
Az árat befolyásolják tényezők, akár egyes társadalompolitika elemek is.
A TP valahol a régebbi “Civics”-et (kb. “Társadalmi berendezkedés”) pótolja, egyfajta szociális, belpolitikai kartaktert ad a birodalomnak. Amíg a tech-fán megszerzett egyes tech-ek mindig “valamit” adnak, a TP elemek inkább “valamilyenné” tesznek, tehát
a leginkább a meglévő dolgokat alakítják, módosítják, így adnak hangsúlyt
ennek vagy annak a birodalmon belül.

Tíz TP kategória van, ezeken belül 5-5 elem. Elsőnek a kategória adoptálása történhet, ami fontos döntés, mert ezzel sok esetben kizárjuk egy másik kategória lehetőségét, pl. ha a ”Freedom”-ot választjuk (Nép szabadsága), akkor nem vehetjük fel ezzel egyszerre aktívnak az ”Autocracy”-t (Önkényuralom). Sőt, alighanem úgy lesz, hogy ha egyszer eldöntöttük, hogy Freedom, akkor soha nem lehet már Autocracy!
Felfoghatjuk ezt úgy is, hogy a történelem során konzekvensen kell építgetni
a birodalom karakterét, mint egy szerepjátékban a hőst...

Egyes kategóriák bizonyos történelmi korral együtt lépnek színre, a játék elején
csak a Tradition (Tradíció), Honor (Rang), Liberty (Állam szabadsága) elérhetők.

A megnyitott kategórián belül 5 elem vehető meg, egyfajta mini-fán végighaladva.
Jellemzően minden megszerzett elem valami pozitív többletet ad, a bővülés érzetét kelti.

Ha teljesen kifejlesztünk öt kategóriát, azzal lehetőség nyílik
az Utópia csoda projekt ”megépítésére”, ami a Kulturális győzelem elérését jelenti.

Következzenek a kategóriák, és azok elemei:

TRADITION (TRADÍCIÓ)
Leginkább kisebb birodalmak számára előnyös, az itteni elemek leginkább a fővárost erősítik.
A Tradíció adoptálás azonnal +1 élelmet ad a fővárosnak.

Aristocracy (Arisztokrácia)
   +33% bónusz csoda építésekor
Oligarchy (Oligarchia):
  
+33% harci bónusz hazai földön
Legalism (Törvénykezés):
  
33%-kal csökkenti a népességből származó boldogtalanságot a fővárosban
Landed elite (Fölbirtokosság):
   33%-kal gyorsabb népességnövekedés a fővárosban (feltétel: Oligarchia, Arisztokrácia)
Monarchy (Monarchia):
   50%-kal olcsóbb földvásárlás (feltétel: Oligarchia)

LIBERTY (SZABADSÁG)
Ez az ág a gyors területi terjeszkedést segíti.
Adoptálásával 50%-kal gyorsabban nevelhetünk telepest.

Collective Rule (Közösségi szabályozás):
   Új városokban csak 50% élelem kell a második populációhoz
Republic (Köztársaság)
   +1 termelés bónusz minden városban (feltétel: Közösségi szabályozás)
Citizenship (Állampolgárság)
   Munkások +25%-kal gyorsabban dolgoznak
Meritocracy (Meritokrácia):
   +1 boldogság minden városban, amely csatlakozik úttal a fővároshoz (feltétel: Állampolgárság)
Representation (Képviselet):
   +1 kultúra minden városban (feltétel: Állampolgárság)

HONOR (DICSŐSÉG)
Ez az ág a hadsereg hatékonyságát segíti.
Az adoptálás után +25% bónuszunk van a barbárok ellen, és értesítést kapunk,
ha már felfedezett területen új barbár tábor alapul.

Warrior Code (Harci kódex):
   Egy Nagy Tábornok jelenik meg a fővárosnál
Discipline (Katonai tudomány)
   +15% bónusz minden szomszédos baráti egység után
Military Caste (Katonai kaszt)
   A városban lévő helyőrség épület eggyel csökkenti a boldogtalanságot
   (feltétel: Katonai tudomány)
Military Tradition (Katonai hagyomány):
   Az egységek kétszer annyi tapasztalatot szereznek a harcban (feltétel: Harci kódex)
Professional army (Hivatásos hadsereg):
   50%-kal olcsóbb egységfejlesztés (feltétel: Katonai kaszt)

PIETY (VALLÁSOSSÁG)
A klasszikus korban érhető el.
A birodalom boldogságát növeli, és a kultúrát segíti. Adoptálásával azonnal 2-vel nő a boldogság.
Nem lehet egyszerre aktív a Racionalizmus kategóriával.

Organized Religion (Intézményesített vallás):
   25%-kal kevesebb boldogság kell az Aranykorhoz
Reformation (Reformáció)
   Azonnal 6 körös Aranykor (feltétel: Intézményesített vallás)
Theocracy (Egyházuralom):
   20%-kal kevesebb népesség-boldogtalanság a nem elfoglalt városokban
   (feltétel: Intézményesített vallás)
Mandate of Heaven (Mennyei birodalom):
   50%-a plusz fölös boldogság a TP-re költhető kultúrhoz adódik
Free Religion (Szabad vallásjog):
   2 ingyen TP elem (feltétel: Mennyei birodalom)

a további kategóriákról még nem tudunk mindent...

PATRONAGE (PÁRTFOGÁS)
A középkortól kezdve érhető el. A városállamokkal való viszonyt segíti.
Adoptáláskor a velük való kapcsolat 50%-kal lassabban avul el.

Aesthetics (Esztétika)
   A városállamokra való hatásunk nem csökken 20 alá
Cultural Diplomacy (Kulturális diplomácia)
   Városállamok által adott stratégiai nyersanyagok duplázódnak;
   a kapott luxuscikkek pedig 50%-kal több boldogságot adnak

Educated Elite (Iskolázott elit):
  
Szövetséges városállamok időnként adnak egy Híres Embert
Philantropy (Emberbarátiasság)
   A városállamoknak adott pénz 25%-kal nagyobb befolyást jelent 
Scholasticism (Skolasztika) 
   Valamennyi szövetséges (allied) városállam saját kutatásának 33%-ával növeli
   a mi kutatásunkat

COMMERCE (KERSKEDELEM)
A középkortól kezdve érhető el.
Elsősorban a tengeri népeknek előny, és azoknak, akik a pénzre koncentrálnak. Adoptálással 25%-kal nő a főváros pénztermelése.

Mercantilism (Merkantilizmus) 
    25%-kal olcsóbb a pénzzel való építés/nevelés a városokban
(feltétel: Kereskedelmi szövetségek)
Merchant Navy (Kereskedelmi hajózás) 
    +3 termelés a partmenti vízi mezőkön (feltétel: Hajózási hagyomány)
Naval Tradition (Hajózási hagyomány):
   Ad egy most még ismeretlen (de valószínűleg +1 lépés hajóknak)
   előléptetést az egységeknek
Protectionism (Védővámrendszer)
   +1 boldogság minden luxus cikk után (feltétel: Merkantilizmus)
Trade Unions (Kereskedelmi szövetségek)
 
   20%-kal kevesebb fenntartási költség utak és vasutak után

FREEDOM (SZABADSÁG)
A reneszánsz kortól kezdve érhető el.
Adoptálás után a specialista lakosság a városokban fele annyi boldogtalanságot jelent.
Ez a kategória nem lehet egyszerre aktív az Autocracy-val (Önkényuralom).

Free Speech (Szabad véleménynyilvánítás):
  
További TP-k költsége 30%-kal csökken (?)
Civil Society (Polgári társadalom):
   A városi specialisták csak fele annyi élelmet kérnek
Constitution (Alkotmány) 
   +100 kultúra az olyan városban, amelyikben megépül egy világcsoda
Democracy (Demkrácia) 
   +50% Híres Ember pont körönként
Universal Suffrage (Általános választójog)    
   Városaink +33%-kal támadnak

RATIONALISM (RACIONALIZMUS)
A reneszánsz kortól kezdve érhető el.
Nem lehet egyszerre aktív a Piety-vel (Vallásosság).
Adoptálásával 5 körös (?) Aranykor indul.

Free Thought (Szabadelvűség)
   +2 Tudomány-pont minden kereskedőhely után (feltétel: Szekularizmus) 
Humanism (Humanizmus)
   +1 boldogság minden egyetem után
Scientific Revolution (Tudományos forradalom)
   2 ingyen tech (feltétel: Szabadelvűség)
Secularism (Szekularizmus)
  +2 tudománypont minden városi specialista után
Sovereignty (Szuverenitás) 
  +15% tudomány, ha boldog a birodalom (feltétel: Humanizmus)    

ORDER (REND)
Ipari kortól lehetséges kategória.

Communism (Kommunizmus) 
   +5 termelés minden városban
Nationalism (Nacionalizmus)
   +25% erő a katona egységeknek barátságos területen
Planned Economy (Tervgazdaság):
   50%-kal kevesebb a városok száma miatti boldogtalanság
Socialism (Szocializmus):
   Az épületek fenntartási költsége 50%-kal kevesebb
United Front (Egységfront) 
   Más népek kapcsolata 33%-kal gyorsabban romlik a városállamokkal

AUTOCRACY (ÖNKÉNYURALOM)
Ipari kortól lehetséges kategória.
Hasznos, amennyiben a cél a katonai uralom, és a világ leigázása.
Adoptálásval 33%-kal csökken az egységek fenntartási költsége.
Ez a kategória nem lehet egyszerre akítv a Freedommal (Szabadság).

Total War (Totális háború):
   20 kör időre a katonai egységek 33% támadó bónuszt kapnak
Fascism (Fasizmus)  
   Stratégiai nyersanyagok mennyisége duplázódik
Militarism (Katonai állam) 
   Egységek vételi ára 33%-kal kevesebb
Police State (Rendőrállam)  
   Elfoglalt városokban 50%-kal kisebb az okozott boldogtalanság
Populism (Populizmus)  
   Sérült egységeink +25%-kal többet sebeznek

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://civ5.blog.hu/api/trackback/id/tr432241564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása